Vårt unike studium gir deg en grundig forståelse av kropp, ernæring og helse, og kombinerer dette med ferdighetene til å forstå og påvirke dagens helsebevisste forbrukere i en digital verden. Lær hvordan du kan skape engasjerende helsekampanjer, bygge troverdige merkevarer og bidra til sunnere valg.
Meninger og informasjon om helse og kosthold er mange, og kommer i mange former. Sosiale medier, reklame, influensere og digitale plattformer påvirker hva vi spiser og hvordan vi tenker om ernæring. For å fremme gode helsevalg må vi derfor forstå hvordan forbrukere navigerer i denne informasjonsflommen og bruke strategier som treffer riktig. Fremtidens folkehelse er avhengig av målrettede kampanjer og troverdig informasjon formidlet og presentert av fagfolk innen ernæring.
Vil du bidra til at helseinformasjon når frem i en verden full av konkurrerende budskap? Dette studiet gir deg innsikten og ferdighetene som trengs for å utgjøre en forskjell!
Hva lærer du?
Denne bachelorgraden gir deg en solid grunnutdanning innen helse, kropp og ernæring, kombinert med en fordypning i markedsføring og forbrukeratferd. Du får erfaring med å tilrettelegge kosthold gjennom veiledning og råd til ulike individer og grupper i samfunnet. Sammen med en solid forståelse for faktorer som styrer og påvirker forbrukerens atferd, samt makedsføringsstrategier, vil dette gi gode forutsetninger for å treffe målrettet med formidling eller markedsføring innen helse og ernæring.
Gjennom studiet lærer du å skape målrettede og engasjerende kampanjer som bygger tillit og inspirerer til sunnere vaner. I kombinasjon med faglig tyngde innen ernæring, gir denne kompetansen deg verktøyene til å påvirke folkehelsen på en bærekraftig og innovativ måte.
På dette studiet lærer du blant annet om:
- Faktorer som styrer og påvirker forbrukerens atferd
-Kroppens oppbygging og funksjon
-Næringsstoffenes oppbygging og hvordan de påvirker kroppens helse
-Samfunnsernæring og forebygging av livsstilssykdom
-Hvordan virksomheter organiserer, kommuniserer og leverer sitt markedstilbud
-Sentrale teoriene og verktøyene som brukes for å markedsføre produkter og tjenester digitalt
Fordypning i digital markedsføring og forbrukeratferd
Å forstå hva som påvirker beslutningene våre – fra sosiale medier til personlige anbefalinger – er nøkkelen til å skape engasjerende innhold som bygger lojalitet og driver handling.
Markedsføring handler ikke bare om synlighet, men om å bruke data og innsikt til å tilpasse kommunikasjonen slik at den oppleves relevant og troverdig. Når vi kombinerer dette med en dyp forståelse av forbrukernes behov og preferanser, kan vi påvirke vaner og valg på en positiv måte.
Enten du ønsker å bygge sterke merkevarer eller fremme gode samfunnsvalg, gir kunnskap om digital markedsføring og forbrukeratferd deg verktøyene til å lykkes i et marked i stadig endring.
For å få en bachelor i ernæring med fordypning i digital markedsføring og forbrukeratferd er det fire obligatoriske emner som kommer i tillegg til emnene man må ta for å få en bachelor i ernæring.