Kurs i AEO - Answer Engine Optimization - online



Kursarrangør: Qross Kurssenter AS
Sted: Nettkurs / Nettstudie
Hele landet
Type:Åpent kurs / gruppeundervisning
Nettkurs og nettstudie
Studie / yrkesutdanning
Undervisningstid: 09.00 - 15.00
Varighet: 1 dag
Pris: 6 950
Neste kurs: 26.08.2025 | Vis alle kursdatoer

Optimaliser for fremtidens søk med AEO! Søkemotorer som Google blir stadig mer svarorienterte, og med AEO kan du sikre at ditt innhold blir valgt som det beste svaret på brukernes spørsmål. Her lærer du hvordan du optimaliserer innholdet ditt for stemmesøk, featured snippets og AI-drevne søkemotorer

Viktig å vite om AEO
AEO er et helt nytt fagområde som er i hyppig endring, og man har svært få reelle suksesshistorier herfra foreløpig, noe som gjør at metoder og tilnærming til hva som fungerer er basert på eksperters hypoteser og erfaringer fra SEO. På kurset belyser vi hva som i dag vil være en fornuftig fremgangsmåte, og hvordan du kan måle effekt av ditt arbeid med AEO fremover.

Kursinnhold:
• Hva er AEO, og hva skiller det fra tradisjonell SEO?
• Skriv innhold som gir direkte svar på brukernes spørsmål.
• Strukturerte data og hvordan det hjelper søkemotorer å forstå innholdet ditt.
• Optimaliser for Google Featured Snippets og "People Also Ask".
• Stemmesøk og hvordan det påvirker din søkestrategi.
• Langhalede søkeord.
• FAQ og Q&A for bedre synlighet.
• Autoritet og E-E-A-T.
• Analysere og forbedre AEO-innhold.
• Hvordan endrer AI-drevne søk vår hverdag og hva må du gjøre nå?

Hvorfor velge dette kurset?
• Forstå fremtidens søk - søk slik vi kjenner det er i ferd med å endre seg. Lær hvordan du tilpasser deg og beholder synlighet.
• Bli valgt som det beste svaret.
• Få en praktisk verktøykasse.

Hvem passer kurset for?
Alle som ønsker å tilrettelegge for fremtidens søk: markedsførere og SEO-spesialister, innholdsprsodusenter og tekstforfattere, nettredaktører og UX-designere, bedriftseiere og gründere, digitale rådgivere og konsulenter.

Forkunnskaper
Det stilles ingen spesielle krav til forkunnskaper, men har du litt bakgrunn fra SEO vil det kunne gjøre det enklere å se sammenhenger og forskjeller.