Design thinking del 2 - digitalt



Kursarrangør: Videocation
Sted: Nettkurs / Nettstudie
Hele landet
Type:Nettkurs og nettstudie
Undervisningstid: Start når du selv vil
Varighet: 1 time og 15 minutter
Pris: fra 375

Vi tilbyr digitalt kurs i design thinking del 2. Har buzz-ordet design thinking pirret interessen din? Drømmer du om å skape den første norske Google eller Tesla? Eller bare fikse det kundene dine stadig vekk klager på? Da bør du begynne med å sette brukeren i sentrum for alt du utvikler.



Innhold:
I dette todelte kurset lærer du hvordan du kommer i gang med brukerdrevet design, slik at du blir mer konkurransedyktig og får mer lojale kunder.

Dette lærer du:
• Fremgangsmåten og prosessen for innovasjon med kunden i sentrum
• Oversikt over designprosessen
• Forberede, forstå brukerreisen gjennom innsikt og analyse
• Løse behov, idéutvikle, prioritere og teste
• Hvordan komme i gang med brukerdrevet design-prosjekt i din virksomhet

Leksjoner:
1. Analyse og syntese
2. Siste steg og brukerreiser
3. Løse - idéutvikle og konseptualisere
4. Åpne - kvantitet foran kvalitet
5. Lukke og prioritere
6. Teste: Prototype og lære
7. Papirprototype og brukervennlighet
8. Teste i egen organisasjon, tips og oppsummering
9. Hvorfor du er klar
10. Om pilotering
11. Planlegge og gjennomføre
12. Definere mål
13. Oppsummering av prosessen
14. Eksempel
15. Gjør det selv, 5 første steg
16. Gjør det selv, 5 siste steg
17. Oppsummering av kurset og takk for oss

Kursekspert: Erlend T. Hovgaard og Emilie Strømmen Olsen

Erlend T. Hovgaard lever og ånder for innovasjon. Han har dedikert sin karriere til å løse floker og lage tjenester med mål om å gjøre verden litt bedre, både for folk og forretning, ett prosjekt av gangen. De siste årene har Hovgaard ledet store prosjekter innen digital innovasjon og strategisk design for kunder som Telenor, DNB og Rema. Med sin varierte faglige tyngde og bakgrunn innen teater og musikk, evner Hovgaard å kombinere både kreativitet og analyse i sitt arbeid. Og, som du vil oppleve i hans kurs, mener han at vi er aller mest produktive når vi har det gøy!

Emilie Strømmen Olsen har en mastergrad fra Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo. Hun legger stor vekt på brukerinvolvering i innovasjonsprosesser, og er ekspert på brukerintervjuer og fasilitering av workhops. Hun brenner for å spre det gode budskap, og holder foredrag og underviser i designdrevet innovasjon for både offentlige og private virksomheter. Olsen har ledet prosjekter for virksomheter som Tryg Forsikring, Oslo Universitetssykehus, DNB, Hurtigruten, Kristiansund kommune, Fremtind, Orkla Health, Forskningsrådet og SAS.

Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker digitalt kurs i design thinking del 2

Språk:
• Kurset holdes på norsk

Eksamen / sertifisering:
Kursbevis