Bachelor i informasjonsteknologi - spillprogrammering



Kursarrangør: Høyskolen Kristiania
Sted: Oslo, Sentrum
Oslo
Kursadresse: Kirkegata 24, 0153 Oslo (kart)
Type:Studie / yrkesutdanning (180 studiepoeng)
Undervisningstid: Oppstart august - Rullerende opptak
Varighet: 3 år
Pris: 45.700 pr semester

Vi tilbyr bachelor i informasjonsteknologi - spillprogrammering. Vi gir deg kompetansen du trenger for å lage avanserte systemer gjennom en skreddersydd kombinasjon av systemprogrammering, matematikk og 3D-programmering.

Felles første år:
Alle studiene innen teknologi har felles første år. Dersom du ønsker det, kan du bytte teknologistudium etter å ha fullført førsteåret. Vi anbefaler derfor å sette opp flere alternativer på søknadsskjemaet.

Hva lærer du:
Du lærer å bruke Scrum, sammen med Java, C, C# og C++ til å designe og implementere kjente algoritmer og kunstig intelligens for spill. Vi gir deg det du trenger av matematikk og fysikk for å bli en god programmerer. Du får en detaljert og anvendelig forståelse for hvordan spill og andre avanserte grafiske applikasjoner lages.

Undervisningsformer:
Dine forelesere er engasjerte fagfolk som er lett tilgjengelige. Studieprogrammet i spillprogrammering er svært praktisk, med mye prosjektarbeid. I samarbeid med andre vil du lage flere ferdige spill og andre applikasjoner, som visualiseringer og simuleringer. Gjennom mye prosjektarbeid blir du raskt kvalifisert for å delta i og lede IT-prosjekter. Høyskolen gir deg et verdifullt nettverk med kommende kolleger og arbeidsgivere. Du knytter kontakter med fremtidige samarbeidspartnere innenfor kunst, kommunikasjon og teknologi.

Program:

1 år)
• Databaser 1
• Introduksjon til programmering
• Digital teknologi
• Kreativt webprosjekt
• Valgemne
• Objektorientert programmering
• Informasjonssikkerhet
• Webprosjekt

2 år)
• Smidig prosjekt
• Programmering i C for Linux
• Algoritmer og datastrukturer
• Software design
• C++ programmering
• Matematikk og fysikk
• Game AI

3 år)
• Valgemne
• Tools Programming
• Lineær algebra
• Grafikkprogrammering
• Undersøkelsesmetoder
• Bacheloroppgave

Målgruppe for kurset

For å kunne søke på studiet må du ha ett av punktene nedenfor:
• Generell studiekompetanse
• Generell studiekompetanse etter fagopplæring med fag / svennebrev eller yrkespraksis og utdanning etter 23/5-regelen
• Realkompetanse
• Og ha bestått matematikk R1 eller S1 + S2