Bachelor i digital markedsføring og salgsledelse



Kursarrangør: Høyskolen Kristiania
Sted: Oslo, Sentrum
Oslo
Kursadresse: Kirkegata 24, 0153 Oslo (kart)
Type:Studie / yrkesutdanning (180 studiepoeng)
Undervisningstid: Oppstart høst - søknadsfrist 20. april
Varighet: 3 år
Pris: 37.800 pr semester

Vi tilbyr bachelor i digital markedsføring og salgsledelse. Dette er en internasjonalt anerkjent bachelorgrad, som gir deg gode jobbutsikter. Med kompetanse innen både digital markedsføring og salg blir du ettertraktet i en rekke spennende bransjer.

Kursinnhold:
Alle bedrifter og organisasjoner har noe de vil selge, enten det er varer, tjenester eller argumenter. Moderne salg handler ikke om å få folk til å kjøpe noe de ikke trenger, men om å finne eller skape løsninger og muligheter.

Denne bachelorgraden er internasjonalt anerkjent. Dette er den eneste utdanningen i Skandinavia som nådde opp på listen over beste salgsutdanninger i verden, og en av få i Europa. Med denne utdanningen stiller du sterkt i kampen om jobbene. Mange bedrifter, som Coca-Cola Norge og Visma, henvender seg til oss for å rekruttere kandidater fra nettopp dette studiet.

Hva lærer du?
Studiets kombinasjon av markedsføringsfag og salgsledelse gir deg nyttig kunnskap og bred innsikt. Dette fører til at du blir en ettertraktet kandidat i både det offentlige og det private næringslivet. Du vil blant annet lære mye om:

• Digital markedsføring
• Digitale salgsverktøy og relasjonsmarkedsføring
• Salgsledelse
• Markedsføring og forbrukeratferd
• Salgspsykologi og kundeopplevelse

Etter studiet har du kompetansen som trengs for å bli en profesjonell salgsleder i B2B-markedet. Dette innebærer å utvikle gode salgsstrategier, organisere, lede og måle et salgsapparat. Studiet gir det oppdatert kunnskap om både merkevare og salg, og kompetansen din kan brukes innen begge områder.

Du vil gjennom studietiden møte dyktige forelesere med lang erfaring fra kjente bedrifter og tung akademisk bakgrunn. Næringslivsledere fra kjente, store bedrifter som Schibsted, IKEA, Flytoget og SAS benyttes ofte som gjesteforelesere.

Hva kan du bli?
Denne bachelorgraden byr på karrieremuligheter innen markedsføring og salgsledelse. Det er spennende tider for dyktige selgere. I følge Samfunnsøkonomisk analyse vil sysselsatte i salgsyrker trolig vokse med hele 18 % innen 2030.

Studiet kvalifiserer deg til en mengde spennende jobber i bedriftsmarkedet, der du blir en problemløser for kundene og deres bedrifter. Med denne bachelorgraden stiller du derfor sterkt på arbeidsmarkedet og har et bredt spekter av jobbmuligheter. Etter studiet kan du for eksempel jobbe som:

• Key Account Manager (KAM)
• Salgssjef
• Markedssjef
• Produktsjef
• Selger
• Forretningsutvikler

Tidligere studenter har blant annet fått jobb i IKEA, Visma, Dagens Næringsliv, Tesla Motors og Vinmonopolet.

Studieprogram

1. semester
Markedsføring og forbrukeratferd (MOF1100)
Salgspsykologi og kundeopplevelse (SKO1100)

2. semester
Digital markedsføring (DIG1100)
Organisasjon, ledelse og digital forretningsforståelse (ODF1100)

3. semester
Bedriftsøkonomi (BØK2101)
Salg: Forhandlinger og kanaler (SFK2100)
Samfunnsvitenskapelig metode (SVM1100)

4. semester
Valgemne, utveksling eller praksis 30 studiepoeng (VALUTP999-30)

5. semester
Bedriftsmarkedsføring og salgsstrategier (BMS2100)
Kvantitativ metode (KVM3100)
Samfunnsøkonomi (SAM3100)
Strategisk prising (SPR3101)

6. semester
Bacheloroppgave (BCR3103)
Digitale salgsverktøy og relasjonsmarkedsføring (DSR3100)
Salgsledelse (SAL3101)

Undervisningsformer:
For å legge til rette for din læring benytter vi en rekke undervisningsformer, fra forelesninger og diskusjoner til øvinger og presentasjoner. Du vil jobbe med gruppeprosjekter gjennom hele studiet, både med dine medstudenter og på tvers av studieretninger. Gjennom samhandling får dere praktisert og anvendt fagstoff og ferdigheter til å løse komplekse problemstillinger. Studiet avsluttes med et bachelorprosjekt hvor du benytter all opparbeidet kunnskap og kompetanse i utforskingen av en selvvalgt problemstilling.

Lånekassen:
Studiet kvalifiserer for støtte hos Lånekassen

Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker bachelor i digital markedsføring og salgsledelse

Opptakskrav:
For å kunne søke på studiet må du ha ett av punktene nedenfor:
• Generell studiekompetanse
• Generell studiekompetanse etter fagopplæring med fag / svennebrev eller yrkespraksis og utdanning etter 23/5-regelen
• Realkompetanse