I kategorien kommunikasjon finner du kurs og opplæring innen kommunikasjon og samhandling i hele landet. Gode kommunikasjonsferdigheter er i mange situasjoner avgjørende om man skal lykkes i arbeidslivet, eller i privatlivet for den saks skyld. Et kurs i kommunikasjon kan hjelpe med å få frem det beste i deg slik at du lykkes bedre, uansett arena. Vi gjør oppmerksom på at du finner egne kategorier for Konflikthåndteringskurs, Kurs i presentasjonsteknikk og Coachingkurs i kommunikasjon. Finner du ikke kurset du leter etter tar du bare kontakt med oss, så finner vi det for deg.
Stadig flere ansatte og elever blir utsatt for vold og trusler i skolehverdagen. Det er på trappene en lovendring, slik at du som ansatt kan gripe inn fysisk for å forebygge og håndtere vold og trusler om dette. Dette kurset vil gi deg innføring i hvordan å håndterere dette rett og forskriftsmessig
Vi tilbyr grunnkurs i THA forebygging og håndtering av vold og trusler. Kurset er innføring i, og forebygging av vold og trusler. Med over 25 års erfaring, over 200 kurs og over 5000 deltakere, er jeg en av landets fremste og mest erfarne kursholdere.
Vi tilbyr kurs om kunsten å ta feil for bedrifter. Frykten for å gjøre feil herjer norsk arbeidsliv. Det brukes mer tid på å rapportere og å unngå kritikk enn på å produsere.
Vi tilbyr kurs om meningsbryting - debattledelse for bedrifter. Meningsbryting - en debattledelse i tradisjonell eller samtaler på litt «skvalansk» vis kan friske opp konferansen. En debatt kan være et høydepunkt på konferansen. Gode debatter krever rutinerte debattledere.
Vi tilbyr kurs om oppspark til avspark - skråblikk på konferansen for bedrifter. En konferanse eller et møte trenger en god start! Arild Hoksnes er ekspert på å se skrått på de fleste temaer, og et slikt skråblikk kan være nettopp det som setter forsamlingen i godt modus.
Vi tilbyr kurs om ABC i kommunikasjon for bedrifter. Etter kurset har deltakerne fått en forståelse for kommunikasjon som er verktøy for egen utvikling. De vil sitte igjen med enkle verktøy for å tilpasse kommunikasjonen til situasjonen og hvem de snakker til.
Vi tilbyr kurs på Zoom eller Teams i digital formidling som funker for bedrifter. Å bli en god formidler handler om å ta bevisste og gjennomtenkte valg når du kommuniserer. Det er noe som alltid funker. Og noe som aldri funker.
Vi tilbyr kurset "Fuel the world" i kommunikasjon og ledelse i et helhetlig perspektiv for bedrifter. Dette er et kurs med utgangspunkt i kommunikasjonsverktøyet FuelBox.
Vi tilbyr kurs i hersketeknikker for bedrifter. I dette kurset vil du lære hva som er de vanligste hersketeknikkene, og hvordan du kan avsløre og motstå dem. Du vil også lære mer om kommunikasjon, og om hvordan din væremåte og ditt reaksjonsmønster fremmer eller hemmer god kommunikasjon.
Vi tilbyr kurs i kunsten å samarbeide for bedrifter. Målet for kurset er å lære å kommunisere tydeligere og mer bevisst, for å kunne arbeide bedre med andre, og bli bedre rustet til å møte utfordringene som kan oppstå i relasjonen mellom mennesker.
Vi tilbyr BAS-kurs- Bedriftsinternt. Kurset skal hjelpe deltakerne til å kunne mestre rollen som BAS. Bruk av KPI’er (Key Performance Indicator) er et begrep som mange virksomheter bruker.
Å bli en ansvarlig og proaktiv medarbeider krever at vi finner roller og funksjoner i organisasjonen som utløser vår egen motivasjon og viljestyrke. Ved at jeg blir bevisst på hva som motiverer meg, vil jeg styrke min egen yrkesrolle.
Vi tilbyr 90 minutters kurs om meg selv under press på Skype. De fleste av oss handler uten å tenke og vi gjør ofte det vi er vant til.
Vi tilbyr nettbasert kurs om kommunikasjon i ledelse. Programmet bygger på de gjennomtestede hemmelighetene i Ken Blanchards bok The New One Minute Manager og introduserer samtalene og ferdighetene som nye ledere trenger for å raskt oppnå suksess samt bygge positive relasjoner med teamene sine.
Vi tilbyr kurs i presentasjonsteknikk for bedrifter. Målsettingen er at man skal bli bedre i å forberede og gjennomføre undervisning med vekt på pedagogiske prinsipper, samt erfare dette i praksis gjennom å gjennomføre en presentasjon med evaluering i etterkant av erfarne instruktører.
Medarbeidersamtaler som lederverktøy! Mange ledere opplever medarbeidersamtaler som et pliktløp, som de må gjennomføre fordi det er en del av lederjobben. Mange utsetter samtalene i det lengste, fordi de har annet å gjøre.