Metode 2: Markedsanalyse og kvalitative metoder - nettkurs



Sted: Nettkurs / Nettstudie
Hele landet
Type:Nettkurs og nettstudie
Studie / yrkesutdanning (7,5 studiepoeng)
Undervisningstid: Oppstart hver dag hele året
Varighet: Tilgang til læringsportal i 18 måneder
Pris: 11.950

Vi tilbyr nettbasert kurs i metode 2: markedsanalyse og kvalitative metoder. Kurset gir en innføring i metodebruk i markeds- og organisasjonsforskningen og hvorfor og hvordan kvalitativ metode brukes.

Beskrivelse:
Trinnene i forskningsprosessen gjennomgås fra problemstilling til analyse og rapportering. Det legges vekt på å forstå teknisk bruk og praktisk nytte av kvalitative metoder i ulike sammenhenger. Du lærer å forberede, samle inn og analysere et kvalitativt datamateriale. Et sentralt element er hvordan de ulike delene av prosessen henger sammen. I dette kurset lærer du deg å samle inn og analysere kvalitativt datamateriale. Du lærer du sammenhengen mellom problemstilling og valg av forskningsdesign, metoder for innsamling av data og analyse. Du skal etter gjennomført emne være i stand til å gjennomføre en kvalitativ analyse og presentere funnene i en rapport.

Undervisningsform:
Nettstudier gjør det mulig for deg å studere når du vil, hvor du vil. Det er en fleksibel studiemetode, som gjør at nettstudier kan tilrettelegges for enhver timeplan og situasjon. Vi bruker læringsportalen Canvas.

Her finner du blant annet:
• Forelesningsvideoer
• Oversikt over pensum og studieløp
• Læringsmål
• Planleggingsverktøy
• Øvingsoppgaver
• Innleveringsoppgaver
• Mulighet til å kommunisere med din personlige veileder og medstudenter m.m.

Gjennomføring:
Gjennomføringen er basert på arbeid med pensum, veiledningstekster, videoforelesninger, øvingsoppgaver, innsending av obligatoriske oppgaver, samt gjennomføring av en skriftlig eksamen. Fagstoffet i læringsportalen er ordnet i en bestemt rekkefølge, slik at du lett forstår hva du skal gjøre til enhver tid. Du vil gjennom studietiden din ha tilgang på veileder i emnet. Veileder vil også gi deg tilbakemeldinger på de obligatoriske oppgavene du leverer i løpet av studietiden.

Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker nettbasert kurs i metode 2: markedsanalyse og kvalitative metoder

Opptakskrav:
For å kunne søke på dette emnet må du møte ett av kravende nedenfor:
• Generell studiekompetanse
• Generell studiekompetanse etter fagopplæring med fag / svennebrev eller yrkespraksis og utdanning etter 23/5 regelen
• Realkompetanse

Dokumentasjonsfrist:
• Du må sende inn dokumentasjon som bekrefter at du er kvalifisert for opptak i løpet av en måned

Kursmateriell:
Ettersom dette er et nett-emne forutsettes det at du har tilgang til en PC / Mac med oppdaterte nettlesere. Du må selv kjøpe pensumbøkene til emnet. Du står fritt til å kjøpe bøkene hvor du selv vil. Vi har samlet noen tips om hvor du kan kjøpe nye og brukte pensumbøker på nett.

Eksamen / sertifisering:
Skriftlig hjemmeeksamen - varighet 5 døgn