Grafisk design for markedsansvarlig - digitalt



Kursarrangør: Videocation
Sted: Nettkurs / Nettstudie
Hele landet
Type:Nettkurs og nettstudie
Undervisningstid: Start når du selv vil
Varighet: 2 timer
Pris: fra 375

Vi tilbyr kurs i grafisk design som digital undervisning. Signaliserer bedriftens utseende tydelig kvaliteten på produktet eller tjenestene dere tilbyr? Den visuelle siden av bedriftens markedskommunikasjon er bedriftens ansikt utad. Som markedsmedarbeider i din bedrift er dette ditt område.



Innhold:
I dette kurset lærer du å se med “grafiske” øyne hva som fungerer, og ikke fungerer, innen visuell kommunikasjon. Du lærer deg å lage markedsmaterialer som er mer i øyenfallende, og som treffer målgruppen direkte - enten du gjør det selv, eller vil gi en presis og profesjonell brief til din designer eller byrå. Kurset er ikke basert på noen spesiell programvare. Du lærer å SE og ta visuelle valg.

Som markedsmedarbeider kan du i stor grad påvirke hvordan bedriften oppfattes av andre. Kunnskapen du tilegner deg i dette kurset gjør at du kan basere dine valg av virkemidler på profesjonelle, velprøvde retningslinjer for grafisk formgivning og visuell branding.

Dette lærer du:
• Hva visuelt språk er, og hvordan du skaper ditt eget
• Forstå hvem som egentlig bruker ditt grafiske design og visuelle branding
• Analysere og evaluere touchpoints: Hvor trenger vi egentlig å være tilstede
• Forstå viktige aspekter ved bruk av logo, font og farge
• Bruke eller lage en enkel profilhåndbok
• Bildebruk på nett, i sosiale medier, trykkede materialer og presentasjoner
• Layout - å skape en helhet som er lett å oppfatte

Leksjoner:
1. Velkommen
2. Uttrykk vs inntrykk
3. Det handler ikke om deg
4. Grafisk design er ikke hjemmeinnredning
5. For å bygge en merkevare
6. Du vet hvem du er
7. Trekantmodellen
8. Lag en liste
9. Hvilke berøringspunkter trenger vi
10. Logoer før og nå

11. Kan logoen leses
12. Rett logo på rett sted
13. Hva betyr farger
14. Farger er egentlig fysikk
15. Ikke gå i fargefella
16. Hva er en font
17. Fonter sier mer enn det som er satt
18. Har du en profilhåndbok
19. Introduksjon til del 3
20. Avstand og lesbarhet

21. Nettsider skal også kunne leses
22. Nettsiden er bedriftens utstillingsvindu
23. Sende ut en pdf
24. Bildets innhold
25. Bilder er også former
26. Oppløsning, fargerom og filformater
27. Det som hører sammen
28. Trygg med rammer
29. Velg riktig retning

Kursekspert: Hanne Brøter

Hanne Brøter er utøvende eier av Your Brand Vision, der hun hjelper foretak med grafisk design og visuell branding. Brøter er overbevist om at virksomheters visuelle fremtoning er avgjørende for å tiltrekke og holde på kunder. Hun er lidenskapelig opptatt av å spre dette budskapet, og ga i 2018 ut boken Brand Boxes om visuell branding. Brøters mål er ikke å gjøre alle til grafiske designere, men å lære bort en grunnleggende innsikt i grafisk design og visuell branding til folk som ønsker å benytte dem til å bygge og vedlikeholde virksomheters visuelle brand på tvers av all synlig markedsføring.

Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker digital undervisning i grafisk design

Språk:
• Kurset holdes på norsk

Eksamen / sertifisering:
Kursbevis