Alternativer til Google Analytics - webinar



Kursarrangør: KnowHouse AS
Sted: Nettkurs / Nettstudie
Hele landet
Type:Nettkurs og nettstudie
Studie / yrkesutdanning
Undervisningstid: Ta kontakt for informasjon
Varighet: 3 timer
Pris: 4.980

Vi tilbyr kurs om alternativer til Google Analytics som webinar via Zoom. Er du i tvil om du skal fortsette med Google Analytics 4, eller satse på en annen plattform i stedet? Leter du etter GDPR-sikre alternativer? Her får du oversikt og beslutningsgrunnlag.

Gjennomføring av webinaret:
I forkant mottar du en epost med lenke til webinaret. Denne kan du klikke på til avtalt tid, og komme inn i webinar-rommet. Eposten med påloggingslenke blir sendt ut automatisk så fort du har webinaret. Hvis du ikke har mottatt denne, anbefaler vi at du sjekker søppelpostmappen din.

Innhold:
Det har vært mye snakk om at Google Analytics er problematisk å bruke av GDPR-hensyn, selv om Google Analytics 4 er sikrere enn den forrige versjonen. Samtidig er det også tvil om alternativene egentlig er bedre. I dette kurset rydder vi opp i disse spørsmålsstillingene, og du får sett på og sammenliknet alternativer.

Program:
1) GDPR og webanalyse:
• Hva er det egentlig som er problematisk med webanalyse i GDPR-sammenheng
• Er alternativene egentlig noe bedre
• Tips til hvordan du går fram for å velge riktig verktøy

2) Alternativer til Google Analytics:
• Hvilke alternativer finnes det egentlig
• Er alternativene sikrere og bedre
• Hvilke konsekvenser har valget for din virksomhet

3) Komparativ gjennomgang:
• Google Analytics 4 vs Matomo, Piwik Pro og Plausible
• Hvilke målinger kan du trekke ut av de forskjellige verktøyene
• Hva koster penger, og hvor mye

4) Målinger og funksjonalitet:
• Visuell gjennomgang av dashbord og menyer
• Hovedfunksjonalitet og sentrale rapporter
• Need-to-have og nice-to-have datapunkter

5) Krav til oppsett:
• Hva skal til for et GDPR-sikkert oppsett av webanalyse
• Finnes det enklere alternativer som tilfredsstiller kravene
• Hva bør du gjøre nå

Ekstra ressurser som følger med dette kurset:
• Tilgang til videoopptak av kurset i 1 mnd.
• Presentasjonen fra kurset
• Veiledning til hver av alternativene

Kursholder: Tormod Sperstad

Tormod er opprinnelig utdannet digital markedsfører og journalist, og videreutdannet innen strategi og bærekraftig markedsføring. Til daglig arbeider han i design- og rådgivningsbyrået HAUS, der han hjelper SMBer med å nå små og store mål. I det daglige jobber han mest med strategi, analyse, SEO og innholdsmarkedsføring på vegne av kunder, foruten å være foredragsholder, podcastvert og kursleder.

Målgruppe for kurset:
Kurset passer for deg som:
• Ønsker en nøytral gjennomgang av forskjellige webanalyse-verktøy
• Vurderer å bytte ut Google Analytics
• Er bekymret for GDPR-konsekvensene av webanalyse
• Er usikker på hva alternativene til GA er
• Vil se hva de forskjellige plattformene kan levere
• Vil ha tips til GDPR-kompatible oppsett
• Vil ta beslutninger på et informert grunnlag

Utstyr og software:
For våre webinarer anbefaler vi at du bruker PC / Mac. Dette gjør at du får større skjermstørrelse og dermed kan se både kursleder, presentasjoner og skjermdelinger bedre. På PC / Mac trenger du bare en vanlig nettleser for å delta.