Bamble kulturskole tilbyr undervisning i teater. Teatergruppene i kulturskolen er delt inn i flere grupper. I forbindelse med skuespill der vi trenger kostymer og kulisser samt noe scenearbeid, må vi be dere foreldre om hjelp.
Vi tilbyr musikalkurs Aladdin (9 - 18 år). Etter en vellykket musikalforestilling med Annie jr. i Asker kulturhus, er vi klare for ny forestilling våren 2022. Gjennom audition vil sangere og skuespillere i alderen 9- 18 år få vise sitt talent.
Vi tilbyr teaterkurs for barn med tema Løvenes konge. På teaterkursene vil elevene jobbe med replikker og tekst i kombinasjon med bevegelse og musikk. Vi jobber også med dramatiske elementer som improvisasjon, teatersport og rollelek, og leker oss med sceniske uttrykk sammen.
Vi tilbyr teaterkurs for barn. På teaterkursene vil elevene jobbe med replikker og tekst i kombinasjon med bevegelse og musikk. Vi jobber også med dramatiske elementer som improvisasjon, teatersport og rollelek, og leker oss med sceniske uttrykk sammen.
Vi tilbyr bachelor i skuespill. En bachelor i skuespill fra Høyskolen Kristiania gir deg det praktiske og teoretiske grunnlaget du trenger for å skape din egen rolle i denne bransjen. Du får opplæring i skuespillerteknikker og -metoder, tale, stemmebruk, sang og bevegelsesfag.
Vi tilbyr fagskole i Bårdar Akademiet - Kommersiell scenekunst. Vil du jobbe som kommersiell scenekunstner, enten som musikalartist, skuespiller eller danser? På dette studiet får du bred sceneerfaring og mulighet til å arbeide med dyktige aktører fra bransjen
Vi tilbyr sommerskole på teaterskolen. På sommerskolen skal vi gjennom dramaøvelser og leker bli kjent og bli trygge på hverandre. Videre er elevene med på å lage en liten forestilling.
Bærum Teaterskole tilbyr helårskurs, halvårskurs og sommerkurs. Halvårskursene varer ett semester og er beregnet for de yngste elevene fra 5 – 8 år. Helårskursene varer to semester og følger skoleåret. Alle kursene avsluttes med en forestilling for familie og venner.
Her finner du intervjuer med regissører og skuespillere som deler sine tanker om eget arbeid og erfaringer de har gjort. Du møter ulike innfallsvinkler for å jobbe med teater, og personlige fortellinger om hva som fungerer for å uttrykke seg scenisk eller skape en forestilling.
Fuhrman bygger på de pedagogiske prinsippene som Rudolf Penka videreførte fra blant annet Bertholt Brecht. I kurset for DUS-akademiet går han gjennom en rekke øvelser for skuespillere.
Kjeldsberg gjennomgår prinsipper og begreper i Metode for handlende analyse, som ble utviklet av den kjente pedagogen og teatermannen Konstantin Stanislavskij.
I dette kurset vil Ørjan Svingen gå igjennom ulike teknikker og øvelser som kan bidra til å forbedre improvisasjonsevnen til en teatergruppe og skape et bedre samhold.
Gianluca Iumiento har utviklet noe han kaller Interaciton Technique, en metode med fokus på å øke skuespillerens bevissthet rundt scenisk atferd og forholdet til rom. Ulike romstrategier står sentralt i denne metoden.
I kurset gjennomgår Verndal hvordan man arbeider som skuespiller med rolle og tekst. Hun har med seg to unge skuespiller studenter, og de viser hvordan de kan bygge opp et arbeid fram mot en forestilling med eksempler fra teksten Å telle til null, som Krisofer Blindheim Grønskag har skrevet for DUS.
I dette kurset kan du følge øvelser for stemmetrening som vil gi trygget og bedre evne til å formidle tekst og få stemmen godt integrert i kroppen og ditt sceniske uttrykk. Kurset er delt inn i kapitler etter tema.
Lek er en viktig læringsform i teater. Både skuespilleren og barnet leker med tid, rom, roller og objekter. Lek er å samhandle og forstå gjennom utfoldelse av kroppen, stemmen, sansene, følelsene og fantasien.