I kategorien lederkurs og lederutvikling finner du kurs for ledere over hele landet. Alle vet at god ledelse er avgjørende for en velfungerende virksomhet. Temaene og valgmulighetene for slike kurs er derfor mange. Her finner du ledelseskurs som for eksempel; lyttekurs for ledere, teamutviklingskurs, møteledelse, strategisk lederskap, lederkurs i DISK modellen, personalledelse, lederkurs for frivillige organisasjoner, toppledertrening, ledelseskurs for kvinner osv. Vi gjør oppmerksom på at kurs i Lederstiler og lederroller og Lederkurs for nye ledere har egne kategorier. Ta kontakt hvis du ikke finner noe som passer for deg.
Kommunikasjon er en sentral del av hverdagen vår. Samtidig kan det oppleves å være utfordrende når vi møter mennesker som ser verden annerledes enn oss selv, og som har ulike behov og forventninger. Vi kan kommunisere bedre når vi forstår mer om hvor ulike vi kan være.
Bruken av autonome team øker kraftig. Autonome team er avhengig av å raskt finne en arbeidsform som fungerer. Dette kurset hjelper deg som leder andre med å finne nøkkelen til det produktive teamet.
Ledelse er et bredt felt av fag og ferdigheter. Uavhengig av om du er ny som leder, eller har vært leder en stund er det både godt og nyttig å få påfyll i lederrollen. I dette kurset gir vi deg en oversikt over noen sentrale elementer i det å være leder, med vekt på den viktige hverdagsledelsen.
Vi tilbyrLederkurs – Praktisk ledelse for din bedrift. Har du lyst til å bli en bedre leder? Ledelse er et bredt felt av fag og ferdigheter. Uavhengig av om du er ny som leder, eller har vært leder en stund er det både godt og nyttig å få påfyll i lederrollen.
Vi tilbyr lederutviklingskurs for din bedrift. Ledelse er et bredt felt av fag og ferdigheter. Uavhengig av om du er ny som leder, eller har vært leder en stund gir vi deg godt og nyttig påfyll
Har du noen gang tenkt på hva som kreves for å bli en som andre virkelig lytter til? En som klarer å påvirke og overbevise andre? En som får gjennomslag for sine tanker og ideer? Det er faktisk ikke så vanskelig, hvis du vet hvilke strenger du bør spille på.
Vi tilbyr kurs om ledelse i detalj- og faghandel på kveldstid som virtuelt klasserom. Har du relevant erfaring fra praksis og ønsker å få dokumentert hva du kan? Det er aldri for sent å få papirer på kompetansen din. Ett yrkesrettet kurs er et steg på veien videre.
Vi tilbyr lederkurs trinn 1 som virtuelt klasserom. Relasjonsledelse er en ledelsesfilosofi som vektlegger betydningen av å bygge opp og opprettholde positive relasjoner mellom ledere og deres team.
Vi tilbyr lederkurs trinn 2 som virtuelt klasserom. Kurset bygger på «Relasjonsledelse 1» og setter deg i stand til å reflektere over deg selv i lederrollen. Fokuset er å bevisstgjøre dine styrker og utviklingsmuligheter for å bidra til større selvinnsikt.
Vi tilbyr kurs om ny som mellomleder i varehandelen som virtuelt klasserom. Er du assisterende butikkleder, avdelingsleder eller ansatt med særskilt ansvar? Om du har ønsker om å fortsette i bransjen er dette en veldig godt start på karrieren din.
Vi tilbyr lederkurs som nettbasert studie. Nettkurs eller brevkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC. Målsettingen med kurset er å gi deltakerne en faglig forståelse for ulike utfordringer knyttet til lederverv og ledelse.
Vi tilbyr fortløpende opptak butikklederutdanning som nettstudie. Ønsker du å søke på lederstillinger innenfor butikkyrket - da kan butikklederutdanningen ved FagSenteret være riktig valg for deg! Utdanningen i butikkledelse er tilpasset deg som ønsker en karriere innen varehandel.
Vi tilbyr klinikkleder med spesialisering innen dyreklinikk-utdanning som nettstudie. Det er mulighet til å søke studieplass hele året. Dette skyldes at forelesningene følger årshjulet vårt, som gjør at temaene kommer på nytt. I tillegg tar vi opp alle forelesninger og legger de på nettskolen.
Møteledelse handler om å lede møter på en god måte, slik at alle føler seg hørt, inkludert og involvert. Det handler om å formidle hva møtet dreier seg om, hva man skal skape og hva man skal oppnå. Det handler om å engasjere, bygge tillit, styre diskusjoner, skape fremdrift og ta beslutninger.