I det siste har vi endelig begynt å våkne opp og skjønne at vi må gjøre noe for å bevare klimaet og miljøet vårt. I kategorien klima og miljøvern finner du kurs for miljøsertifisering og naturvern.
This course is designed at three levels. It helps you gain knowledge in a fairly short period of time in a significant industry sector in Norway. For example, if you have studied marketing or economics and you want to understand Renewable Energy sector better, this course can be useful to you.
Vi tilbyr e-læringskurs i NS-EN ISO 9001 Ledelsessystemer for kvalitet. Få en innføring i kravene i ISO 9001 Ledelsessystemer for kvalitet slik at du kan bygge opp, drifte og/eller vedlikeholde et kvalitetsledelsessystem for økt verdiskaping.
Trenger du faglig oppdatering og innsikt i sirkulær økonomi og grønn omstilling? Dette kurset går gjennom de viktigste trinnene i sirkulær økonomi med utgangspunkt i de nye standardene i ISO 59000-serien – og passer for alle typer virksomheter som ønsker å jobbe mer sirkulært.
Få en grundig innføring i kravene i NS-EN ISO 14001 Ledelsessystemer for miljø slik at du kan etablere, implementere og vedlikeholde et miljøstyringssystem i egen bedrift eller organisasjon.
Tidligere kurs i FNs bærekraftsmål. Vårt kurs i FNs bærekraftsmål har fått ny drakt. Kurset lærer deg hvordan du kan benytte eksisterende ledelsessystem og systemtankegang i bærekraftsarbeidet.
Vi tilbyr kurs i klimaregnskap 2 dager workshop . Lær hvordan du etablerer et klimaregnskap som møter kravene i ISO 14064 del 1 og ”The Greenhouse Gas Protocol - A Corporate Accounting and Reporting Standard". Kurset inneholder også en fordypningsdel i Scope 3 utslipp.
Vi tilbyr påbygningskurs i miljøledelse ISO 14001 som nettkurs. Gjennom forelesning og praktiske øvelser relatert til dine utfordringer, legger DNV GL til rette for at du får en bedre forståelse av kravene i ISO 14001 og hvordan disse kan implementeres.
Naturskole barnetrinn er et frivillig turfellesskap hvor elevene tilbringer én skoledag i uka i nærnatur. Tilbudet har som bærende mål å gjøre den enkelte elev og elevgruppe i stand til å bidra inn i et godt psykososialt miljø ved sin skole. Hovedmålgruppen er elever på mellomtrinnet (5.-7. klasse)
Naturskolen er lagt opp som et frivillig turfellesskap som går over 12 dager fordelt på 12 uker. Elevene søker selv om opptak, gjerne etter anbefaling fra skolen. Målgruppen er ungdomsskoleelever som ønsker en endring i hverdagen og en skoledag i uka i natur for en periode.
Vi tilbyr e-læringskurs om massivtre. Ønsker du å vite mer om massivtre som byggemetode? I kurset får du grunnleggende kunnskap om massivtre som byggemetode og hvilke muligheter og begrensninger som finnes. Kurset er utviklet i samarbeid med Sintef Byggforsk.
Vi tilbyr e-læringskurs om trevirke - skogen og trekvalitet. Ønsker du å vite mer om hvordan trevirket blir påvirket av vekstvilkårene i skogen? Vi håper at kurset kan bidra til at god kvalitet og sorteringer etterspørres i større grad.
Zoid AS holder kurs i Miljøfyrtårn for selskaper som ønsker å bli sertifiserte. En sertifisør skal være en uhildet tredjepart, som gjør en gjennomgang og vurdering om selskapet oppfyller kravene som skal til for å bli Miljøfyrtårn.
LOOP Miljøskole lærer barn og unge om viktigheten av å leve bærekraftig, kildesortere og gjenvinne ressursene. LOOP Miljøskole lager gratis undervisningsressurser for skoler og barnehager, tilpasset gjeldende læreplaner.
Vi tilbyr bedriftsforedrag om klima for elver. Kursholderne går i dette kurset gjennom en rekke sentrale tema, som hjelper elevene å forstå kompleksiteten i klimautfordringene verden står overfor, og hva som kan være løsningene.
Vi tilbyr bedrifsinternt kræsjkurs om klima. Dette kurset gir dere kunnskapen dere trenger for å kunne gi elevene gode svar på de viktigste spørsmålene om klimaendringene. Ungdom har lavere klimaskepsis enn den voksne befolkningen.
Vi tilbyr bedriftsinternt kurs om kur mot klimaapat. I dette kurset gis det gode eksempler på hvordan vi kan motivere elevene til økt interesse for klimautfordringene verden står midt oppe i.