Klar og tydelig kommunikasjon er viktig enten man skriver for print eller web. Selv om mange av de samme reglene gjelder for begge utrykksformer finnes det også egne teknikker og derfor også kurs innenfor de mange forskjellige stilartene. Her finner du kurs i alle former for journalistikk eller kommunikasjon på web.
Kursene varierer i lengde, men kjernen er en grundig gjennomgang av råd for å utforme tekster i klarspråk.
Kursene varierer i lengde, men kjernen er en grundig gjennomgang av råd for å utforme tekster i klarspråk. Vi tilrettelegge kursene for grupper som skriver spesielle tekster – for eksempel saksbehandlere som bare skriver notater eller rapporter.
Ikke alle høgskoler og universiteter tilbyr studentene kurs i hvordan de skriver en bacheloroppgave. Men de fleste studenter trenger en del hjelp for å utforme oppgaven korrekt etter akademiske standarder.
Jobber du i en bransje, der dere skriver mange rapporter? Tilhører du et ingeniør- eller teknikermiljø? Mange innenfor slike miljøer har høy spesialisert fagkompetanse, men lav bevissthet om hvordan de kommuniserer sin kunnskap skriftlig til andre.
Vårt meste populære kurs er Kunsten å skrive godt. Best utbytte får man om man velger dette som todagerskurs, med en ukes mellomrom mellom hver av dagene. Da bearbeider deltakerne en tekst mellom samlingene.
Hvis du skriver pressemeldinger, nyhetsartikler eller andre journalistiske tekster, kan det være du trenger hjelp til å tenke og skrive som en proff journalist. På kurset lærer dere om strukturen i den klassiske nyhetsartikkelen, og hva en pressemelding skal inneholde.
For alle som skal benytte eMarketeer til å sende ut nyhetsbrev til eksisterende personer i SuperOffice. Kurset er beregnet både for den typiske markedsansvarlige i bedriften, men også for de som skal sende ut nyhetsbrev fra tid til annen.
For den som vil lære mer om mulighetene rundt skjemaer og automasjoner i eMarketeer og hvordan dette kan benyttes mot SuperOffice. Kurset er beregnet for personer med kjennskap til eMarketeer fra tidligere bruk.
For den som vil lære mer om mulighetene rundt skjemaer og automasjoner i eMarketeer og hvordan dette kan benyttes mot SuperOffice. Kurset er beregnet for personer med kunnskap til eMarketeer fra tidligere bruk.
For alle som skal benytte eMarketeer til å sende ut nyhetsbrev til eksisterende kunder i SuperOffice. Kurset er beregnet både for den typiske markedsansvarlige i bedriften, men også for de som skal sende ut nyhetsbrev fra tid til annen.
Dette kurset har som formål å ta i bruk informasjonen som ligger lagret i CRM systemet. Fokus vil være på funksjonene utvalg og dashbord.
Etter 15 års erfaring som forskningsjournalist gir jeg dette kurset om den éne viktigste tingen forskere og akademikere kan lære seg for å bli hørt, husket, forstått – og for å ha god kontroll i en intervjusituasjon. Å bruke gode eksempler.
En reise gjennom historiske og kulturelle eksempler og forskning som forklarer hvordan samfunnet vårt er blitt formet av bløff og selvbedrag, og den stadige kampen for likevel å bygge tillit. Og hva i kan lære av det.
Vi tilbyr kurset Historiefortelling med fakta. Vil du lære å forme fakta og egne opplevelser til fengende fortellinger? I dette foredraget gir Bår Stenvik innsikt i de grunnleggende prinsippene du trenger for å skrive klart, etterrettelig og underholdende.
Noen podkaster forteller om hendelser fra virkeligheten, andre forklarer fenomener, og noen er samtalebasert. Men selv om man «bare» skal lage en pratepodkast er god historiefortelling avgjørende.
Er vi på vei inn i en teknologisk dystopi, med overvåkning og store sosiale forskjeller – eller en utopisk verden der maskinene gjør jobben og det er nok til alle? Litteraturen har utforsket disse spørsmålene i hundre år, og gir oss verktøy for å tenke om hvilken framtid vi ønsker.
Gjennom tre dokumentarbøker og en roman har Bår Stenvik utforsket hva som gjør oss til mennesker. Han har søkt svar i en rekke vitenskaper og kunst, musikk og arkitektur. Han har besøkt både etikette-skoler og sexklubber. Er det latter eller tårer som skiller oss fra dyrene?
I boka «Skitt», som mottok Bokhandlerprisen for sakprosa i 2012, beskriver Bår Stenvik vår kulturs forhold til skitne og ekle ting, hvorfor vi dyrker det rene, men også hvorfor vi trekkes mot det urene, fra ødelagte dongeribukser til fuzzgitarer og kinky sex.
Vi tilbyr kurs i lede virtuelt - virtuelt klasserom med instruktør. 3 samlinger på 2 timer virtuelt, instruktørledet kurs som lærer ledere hvordan man skal lede virtuelt med temaer som oppmerksomhet og tilstedeværelse, distanseledelse, teknologi, struktur, oppfølging og målsetting.
Få kurs og veiledning i å skrive webinnhold samt 4 betalte oppdrag når du er ferdig. Passer også godt for dem som vil publisere eget innhold på nettsider og nettbutikker.
Vi tilbyr nettkurs om hvordan du lykkes med butikken på instagram. Bruker du sosiale medier riktig kan du tiltrekke deg flere kunder og øke omsetningen. Du lærer deg hva som skal til for å skape engasjement og hva som skal til for å selge mer ved hjelp av instagram.
Ser du etter et kurs i markedsføring på sosiale medier? I dette kurset om sosiale medier tar Kristian Thomassen (Falk Media) deg med dypt til verks og ser på hva sosiale medier egentlig er. Hvordan må du tenke på sosiale medier for å oppnå suksess for din bedrift?
I dette kurset lærer du å annonsere med Google Ads slik at du blir synlig i det øyeblikket kunden søker etter ditt produkt eller tjeneste. Vi lærer deg å opprette og konfigurere en Google Ads-konto, installere Google Ads-taggen og konverteringssporing på egen nettside, gjennomføre målgruppe- og søke
Dette kurset er laget for deg som vil lære å bruke Google Analytics 4, og få innsikt i hvordan kundene dine bruker nettstedet eller appen din. Kurset varer i 4 timer og 55 minutter og er stappfullt med verdifull informasjon. Når du er ferdig med kurset kan du jobbe profesjonelt med Google Analytics
Ta vårt videokurs i innholdsmarkedsføring fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld deg...
Lokasjonsorientert søkemotoroptimalisering (også kalt lokal SEO) skiller seg fra tradisjonell søkemotoroptimalisering ved at fokuset ligger på å forbedre synligheten til en nettside ut fra et lokalt perspektiv. Det handler om å styrke sin posisjon i lokalmiljøet og øke sin tilstedeværelse i lokasjon
Mailchimp er et e-postmarkedsføringsverktøy for bedrifter og organisasjoner. Selskapet ble stiftet i 2001 og har blitt en bransjestandard innen e-postmarkedsføring. Men hva er hemmeligheten bak Mailchimps suksess? Vi tror svaret ligger i verktøyets uovertrufne brukervennlighet. Og med kombinasjon av
Søkemotoroptimalisering (også kalt for SEO) er en teknikk man bruker for å øke synligheten til en eller flere sider på internett. Denne teknikken gjør at en eller flere sider får høyere plassering i søkemotorens organiske søkeresultater. I dette kurset vil kursinstruktør Espen Faugstad lære deg alt
Er du frustrert over din bedrifts manglende tilstedeværelse i sosiale medier? Opplever du at innholdet dere publiserer ikke når ut til følgerne deres eller får nok engasjement? Da bør du bli med på kurset i strategi for sosiale medier med Charlotte Lauvland!