Klar og tydelig kommunikasjon er viktig enten man skriver for print eller web. Selv om mange av de samme reglene gjelder for begge utrykksformer finnes det også egne teknikker og derfor også kurs innenfor de mange forskjellige stilartene. Her finner du kurs i alle former for journalistikk eller kommunikasjon på web.
Ser du etter et kurs i markedsføring på sosiale medier? I dette kurset om sosiale medier tar Kristian Thomassen (Falk Media) deg med dypt til verks og ser på hva sosiale medier egentlig er. Hvordan må du tenke på sosiale medier for å oppnå suksess for din bedrift?
Vi tilbyr nettkurs om akademisk lesing og skriving. I dette emnet lærer du å knekke den akademiske koden. For å nå det målet, trenger du å lære hvordan du både leser og skriver fagtekster.
Vi tilbyr nettkurs om Akademiske tekster og statistiske metoder. Akademiske tekster og statistiske metoder gir deg en innføring i hvordan du kan hente ut troverdig informasjon fra forskningslitteratur og om hvordan data kan analyseres statistisk.
Vi tilbyr nettkurs om emnet butikkøkonomi som nettkurs.Dette emnet gir deg kunnskap om hvordan du foretar beregninger og analyser som dokumenterer den økonomiske utviklingen i virksomheten.
Ønsker du å jobbe med markedsføring på nett? Da er dette studiet for deg! Digital markedsføring gir deg kunnskap om web marketingmix, i tillegg til forståelse for at nettet er en kanal som har en egen forretningsarena med en annen logikk enn det tradisjonelle vare- og tjenestesamfunnets.
Dette emnet forbereder deg på en praktisk arbeidshverdag med digital markedsføring. Du utvikler kompetanse til å vurdere og gjennomføre digitale markedsføringsaktiviteter, og du får innsikt i ulike digitale kanaler og relevante digitale trender.
Vi tilbyr nettbasert kurs i digital undervisning på sted og nett. Dette emnet skal gi deg som lærer en profesjonsfaglig digital kompetanse. Du vil lære om pedagogisk bruk av digitale verktøy og digitale læringsressurser
Vi tilbyr nettbasert kurs i digitale ressurser, læring og undervisning. Emnet gir en innføring i bruken av digitale ressurser i skole og arbeidsliv og hvilke utfordringer denne sektoren står overfor i årene som kommer.
Vi tilbyr nettbasert kurs om forbrukeratferd. Forbrukeratferd gir deg en forståelse for hvilke prosesser individet går gjennom ved kjøp av en vare eller tjeneste. Du skal også få forståelse for hvordan individets behov og motiver påvirker forbrukeren før, under og etter kjøpet.
Vi tilbyr årsenhet i innholdsmarkedsføring som nettstudie. Innholdsmarkedsførere skiller seg fra andre markedsførere ved at de bruker journalistiske og fortellende metoder og teknikker i kommunikasjonen.
Vi tilbyr nettbasert kurs i introduksjon til innholdsmarkedsføring. Dette emnet gir deg en innføring i innholdsmarkedsføring som fagområde, teoretisk og praktisk.
Vi tilbyr nettbasert kurs i journalistikk 1 - innføring i journalistisk metode. Målet er å gi studenter forståelse for hvordan journalister arbeider, hvilken rolle journalisten har i et demokratisk samfunn og hva som ligger til grunn for journalistiske prioriteringer.
Vi tilbyr nettbasert kurs i journalistikk 2. I emnet journalistikk 2 tilegner du deg ferdigheter i nyhetsjournalistikk, ved å arbeide aktivt med reelle saker, og med ulike journalistiske metoder.
Vi tilbyr nettbasert kurs i kreativ skriving. Kurset skal lære deg å skrive bedre, både friere tekster og tekster med bestemte mål. Du vil bli en mer bevisst språkbruker og får et større repertoar som skribent.
Vi tilbyr nettbasert kurs i markedskommunikasjon. Du vil gå gjennom ulike faser og steg for å planlegge markedskommunikasjon, og du vil lære om alternative kommunikasjonstiltak du kan velge blant.
Vi tilbyr nettbasert kurs i publisering. Dette emnet gir deg en praktisk rettet innføring i publisering på nett og papir, og du lærer også om publiseringsetikk, effektmåling og søkemotoroptimalisering.
Vi tilbyr nettbasert kurs om tekstforfatting. En tekstforfatter vet at en tekst ikke bare er en tekst. Det er derfor de heter tekstforfattere og ikke tekstere. I dette emnet vil du få innsikt i og forståelse for tekstforfatterens rolle.
Vi tilbyr nettbasert kurs i video 1 som gir deg teknisk og dramaturgisk innsikt i hvordan filme og bruke et kamera som verktøy til forskjellige typer historiefortelling.
Vi tilbyr kurs i digital bærekraft - for organisasjonen og planeten. Enkle grep for å redusere karbonavtrykket av dei digitale tenestene dine, og samtidig gjere vedlikehald og oppdatering enklare. Alt vi gjer digitalt har eit fysisk fotavtrykk.
Eit særdeles praktisk kurs der du jobbar med eigne tekstar i tett samarbeid med andre. Du lærer tre praktiske og konkrete metodar du vil få stor nytte av: kjernemodellen, parskriving og mikrotesting. Vi kjem også innom AI-assistert tekstproduksjon.
Lær det du treng å vite for å brukarteste digitale produkter og tenester - enkelt og effektivt! Ville du turt å lansere eit digitalt produkt utan å teste om koden fungerer? Det er minst like viktig å teste om kunden får til å bruke det.
Vi tilbyr onlinekurs om Gamified Microsoft Teams Training. Lær å mestre Microsoft Teams! Spill deg gjennom hverdagslige situasjoner der du må håndtere de vanligste utfordringene ved å jobbe online. Kanskje du blir dagens helt?
For å være synlige på internett, og vise faglig ekspertise, bør bedrifter publisere artikler jevnlig. Samtidig er det viktig at alle innlegg er skrevet på en måte som tar hensyn til algoritmene i søkemotorene.På dette kurset lærer du hvordan det kan gjøres.
Vi tilbyr nettkurs i suksess med Instagram. Du får en komplett trinn-for-trinn modell, og du vil kunne se store forbedringer på din konto i løpet av kort tid. Instagram kan gi deg et veldig fin heiagjeng. Vi viser deg hvordan.
Vi tilbyr kurs i digital workshopledelse - webinar. Ønsker du å skape engasjerende og effektive digitale workshops? I dette kurset gir vi deg et innblikk i hvordan du leder og gjennomfører din digitale workshop på en motiverende og inspirerende måte, og styrer mot å oppnå hensikten med møtet.
Vi tilbyr kurs i sosiale medier for bedrifter - identitet, kommunikasjon og nettverksbygging. Utnytter du det enorme potensiale vi har i sosiale medier maksimalt? Hvor strukturert bruker du LinkedIn og Facebook?