Vi tilbyr kurs om yrkesretting, relevans og mestring. Har du elever som ikke leser, unngår å skrive og viser lite engasjement i norsk- og engelskfaget på Vg1 og Vg2 yrkesfag? En løsning kan være å skape mer relevans i faginnholdet.
Innhold:
Mange elever sliter med mening og motivasjon i teorifagene, for noen er det årsaken til at de har valgt yrkesfag - for å komme bort fra teorifagene. Manglende mestring i fellesfag i barne- og ungdomsskolen kan ha skapt en aversjon mot teorifag. Vi kan åpne andre dører til motivasjonens deres om vi velger mer relevant innhold og yrkesretter faginnholdet. I dette nettkurset ser vi nærmere på hvordan dette kan gjøres i norsk og engelsk.
Dette er et hybridkurs - velg å følge kurset fysisk fra kurslokalet eller via nett (avhuking i påmeldingsskjema).
Kursholder: Torleif Sleveland
Torleif Sleveland er «lektor med fagbrev». Han har vært fagkoordinator i engelsk for FYR (Fellesfag, yrkesretting og relevans) i Rogaland (2011-2017). Han har undervisningserfaring fra videregående skole og for tiden underviser han norsk og engelsk for yrkesfagelever og spes.ped. for elever med skriftspråklige vansker ved Godalen vgs. i Stavanger. Han har fagbrev som maskinarbeider, Master og Bachelor fra USA i litteratur og filosofi og Master i spes.ped. fra Lesesenteret, Universitet i Stavanger.
Målgruppe for kurset:
Dette kurset retter seg mot lærere i videregående skole
Opptakskrav:
• Ingen krav til forkunnskaper