Webanalyse og visualisering med Google Analytics og Google Data



Kursarrangør: Confex Norge AS
Sted: Bjørvika Konferansesenter
          Oslo, Bjørvika
Kursadresse: Dronning Eufemias gate 6, 0191 Oslo (kart)
Type:Åpent kurs / gruppeundervisning
Undervisningstid: kl 08:30 - 16:00
Varighet: 2 dager
Pris: 12.995
Neste kurs: 27.11.2019 | Vis alle kursdatoer

Vi tilbyr kurs i webanalyse og visualisering med Google Analytics og Google Data Studio. Bli trygg på Google Data Studio og enkelt ta ut de rapporter og data som er relevant for deg og de du rapporterer til.

Innhold:
Lær deg å ta ut relevant data for deg og de du rapporterer til. Lag levende rapporter for å tydeliggjør ditt arbeid og måloppnåelse. Lær deg hvordan du navigerer i Google Analytics sine ferdigdefinerte rapporter, og vit hvilke data du bør inkludere, ekskludere og hva som forstyrrer tallene for avvik. Bli trygg på Custom Reports som rapporteringsverktøy i Google Analytics, og bygge rapporter tilpasset ditt arbeid og agenda.

Dette er det enkleste stedet å leke seg med datamaterialet i trygge omgivelser. Du lærer å utforme levende og selgende rapporter, slik at ditt budskap kommer bedre frem. Google Data Studio er et verktøy for visualisering og med spesialtilpasset Dashboard skreddersyr du fonter, farger, plassering av elementer og avansert filtrering av datamaterialet.

Praktisk informasjon:
Du må ha tilgang til din virksomhets Google Analytics-konto. Kurset er åpent for både PC og Mac. Etter kurset får du hele to år gratis support hos vår rutinerte kursleder.

Læringsutbytte:
• Viktigste prinsipper av analyse av webstatistikk
• Innføring i “Egendefinerte Rapporter” (Custom Reports)
• Innføring i visualisering med Google Data Studio
• Utnyttelse av metrics

Fordeler med kurset:
• Visualiser ditt arbeid
• Bruk relevante rapporter for deg
• Nå frem med ditt budskap tydeligere
• Lag presentable og levende rapporter
• Tilpass data spesifikt til de du rapporterer til


Kursholder: Jørgen Brunborg-Næss

Jørgen Brunborg-Næss har kurset over tusen mennesker fra ulike virksomheter i Google Analytics. Han mottar alltid strålende tilbakemeldinger for sin dybdekunnskap og formidlingsevne. På kurset retter han spesielt fokus på verdiskapning gjennom aktiv bruk av webanalyse! Jørgen jobber som spesialrådgiver Webanalyse i Aller Media, som blant annet eier Dagbladet, DinSide, Se & Hør og KK. Tidligere har Jørgen jobbet 12 år i mediebyrået Synlighet AS med å hjelpe bedrifter å lykkes på nett.

Målgruppe for kurset

Personer som jobber jevnlig med Google Analytics, og tar ut data, analyserer og presenterer rapporter for andre.

Forkunnskaper:
• Det er en fordel at du er kjent med Google Analytics fra før, men ikke et krav.

Kursmateriell

Kursavgiften inkluderer servering i pauser og lunsj