Webanalyse og forbedringskultur - webinar



Kursarrangør: KnowHouse AS
Sted: Nettkurs / Nettstudie
Hele landet
Type:Nettkurs og nettstudie
Studie / yrkesutdanning
Undervisningstid: Ta kontakt for informasjon
Varighet: 1 dag
Pris: 4.980

Vi tilbyr kurs i webanalyse og forbedringskultur som avholdes som webinar via Zoom. Dette er et heldagskurs som handler om webanalyse, og hvordan det å forstå brukeradferd kan hjelpe deg å etablere en forbedringskultur i virksomheten.

Gjennomføring av webinaret:
I forkant mottar du en e-post med lenke til webinaret. Denne kan du klikke på til avtalt tid, og komme inn i webinar-rommet. E-posten med påloggingslenke blir sendt ut automatisk så fort du har webinaret. Hvis du ikke har mottatt denne, anbefaler vi at du sjekker søppelpostmappen din.

Innhold:
I dette kurset ser vi på Universal Analytics og Google Analytics 4, foruten andre kilder til brukeranalyse og tilbakemeldinger. Etter kurset skal du kunne bruke forskjellige analyseverktøy til å forstå din målgruppe bedre og til å lage bedre og mer treffsikkert innhold.

Webanalyse gir svar på konkrete spørsmål om sidene dine, blant annet disse:
• Hvor gode er sidene egentlig
• Hvor fornøyde er brukerne
• Hvilke sider fungerer best
• Hvor kommer brukerne fra
• Hvor gir brukerne opp
• Hvor godt fungerer kjøpstransaksjoner og overtalelsestrakter

Kurset dekker blant annet:
1) Hva er webanalyse:
• Hvorfor er det viktig å måle
• Hvilke forskjellige verktøy finnes
• Hvilke tilbakemeldinger trenger du tilgang til

2) Plattformer og verktøy:
• Universal Analytics og Google Analytics 4
• Siteimprove og gratis alternativer
• Statistikk fra sosiale medier

3) Brukerstatistikk og trafikktall:
• Hvordan vet du hvem som bruker ditt nettsted
• Hvilke kanaler får du trafikk fra
• Får du uttelling for investeringer i annonsering, deling i sosiale medier etc.

4) Innholdsstatistikk:
• Hva er det mest populære innholdet ditt
• Hva kan brukerne etterspørre som du ikke allerede har
• Hva er faresignaler og røde flagg

5) Forbedringskulturen:
• Hvem trenger tilbakemeldinger på hvilke tall
• Hvordan kan du se hvilken verdi nettstedet skaper for virksomheten
• Hvordan bruke statistikk til målrettet forbedring

Ekstra ressurser som følger med dette kurset:
• Tilgang til videoopptak av kurset i 1 mnd.
• Presentasjonen fra kurset
• Liste over anbefalte forbedringsverktøy
• Trinn-for-trinn veiledning for omlegging til Google Analytics 4
• Digital Marketing Institute’s guide til Google Analytics 4

Kursleder: Nina Furu

Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, fagekspert, kursleder og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital markedsføring som brukes på norske høyskoler. Den nyeste er Digital Markedsføring og Kommunikasjon. Til daglig er hun CEO og fagansvarlig i Webgruppen, og holder kurs og foredrag.

Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker å lære om webanalyse og forbedringskultur

Kursmateriell:
Utstyr og software - For heldagskurs anbefaler vi at du bruker PC/Mac. Dette gjør at du får større skjermstørrelse og dermed kan se både kursleder, presentasjoner og skjermdelinger bedre. På PC/Mac trenger du bare en vanlig nettleser for å delta.

Vis flere tilsvarende kurs: