Webanalyse og avansert datainnsamling med Google Analytics



Kursarrangør: Confex Norge AS
Sted: Thon Conference Vika Atrium
          Oslo, Vika
Kursadresse: Munkedamsveien 45, 0250 Oslo (kart)
Type:Åpent kurs / gruppeundervisning
Undervisningstid: kl 08:30 - 16:00
Varighet: 2 dager
Pris: 12.995
Neste kurs: 02.12.2019 | Vis alle kursdatoer

Vi tilbyr kurs i webanalyse og avansert datainnsamling med Google Analytics og Google Tag Manager. Lær deg hvordan du kan gjennomføre og vedlikeholde endringer i tagging og datainnsamling, uten å måtte endre på kildekoden hver gang. Lær å kjenne datagrunnlaget for å unngå feiltolkninger.

Innhold:
Lær hvordan du kan legge til rette for å samle inn relevante data om brukerne på dine nettsider. Bli trygg på avanser datainnsamlingen fra Google Analytics, og hvilke svakheter og feilkilder som ligger i dette. Vit hvordan Google Analytics kan bli bedre og mer relevant ved bruk av Event Tracking, Custom Dimensions og Custom Metrics.

Du lærer å bruke Custom Reports for å sette sammen akkurat de rapportene du har bruk for, både med gamle og nye data. Blir trygg på å bruke Google Tag Manager (GTM). Bruk dette tilleggsprodukt fra Google for å gjennomføre og vedlikeholde endringer i tagging og datainnsamling, uten å måtte endre på kildekoden hver gang.

Praktisk informasjon:
Du må ha tilgang til din virksomhets Google Analytics-konto. Kurset er åpent for både PC og Mac. Etter kurset får du hele to år gratis support hos vår rutinerte kursleder. Kurset kan gjennomføres uten kunnskap om programmering, men er en fordel.

Læringsutbytte
• Viktigste prinsippene av webstatestikk
• Svakheter og feilkilder for webanalyse
• Bygg samlerapporter i Custom Reports
• Lag og manipulér tagger i Google Tag Manager
• Prinsippene for Aktivitetssporing (Event Tracking)

Fordeler med kurset:
• Unngå feiltolkninger
• Utnytt systemet til din fordel
• Bli trygg på datagrunnlaget
• Få kontroll og oversikt over din data
• Utarbeid dine egne rapporter med relevant data


Kursholder: Jørgen Brunborg-Næss

Jørgen Brunborg-Næss har kurset over tusen mennesker fra ulike virksomheter i Google Analytics. Han mottar alltid strålende tilbakemeldinger for sin dybdekunnskap og formidlingsevne. På kurset retter han spesielt fokus på verdiskapning gjennom aktiv bruk av webanalyse! Jørgen jobber som spesialrådgiver Webanalyse i Aller Media, som blant annet eier Dagbladet, DinSide, Se & Hør og KK. Tidligere har Jørgen jobbet 12 år i mediebyrået Synlighet AS med å hjelpe bedrifter å lykkes på nett.

Målgruppe for kurset

Dette kurset passer for både markedsansvarlige, salgssjefer webmaster, webkoordinator og utvikler, uavhengig av sektor og bransje.

Kursmateriell

Kursavgiften inkluderer servering i pauser og lunsj