Vertskapsrollen i campingnæringen



Kursarrangør: Spiria
Sted: Nettkurs / Nettstudie
Hele landet
Type:Nettkurs og nettstudie
Undervisningstid: Kurset kan gjennomføres når du vil og i ditt eget tempo
Varighet: Beregnet kurstid er ca. 3 timer
Pris: Ta kontakt

Godt vertskap er det viktigste av alt! Vertskapet er avgjørende for hvordan gjestene opplever produktet. Det er viktig at alle som arbeider på campingplassen har tilnærmet lik kunnskap og oppfatning av det å være vertskap og hvordan alle bør utføre en vertskapsrollen.

Kursinnhold:
• Vertskapets betydning
• Hvorfor er service viktig?
• Kundekontakt
• Kommunikasjon/formidling
• Kulturelle forskjeller
• Personlige egenskaper
• Stress og frustrasjon
• Planlegging av arbeidet
• Arbeidsmiljø
• Markedsføring
• Kundebehandling

Målgruppe:
For dette læringskurset er eiere, drivere og alle ansatte på campingplasser. Alle som arbeider på campingplassen er vertskap for dens gjester. Alle ansatte påvirker gjestenes opplevelser og tilfredshet med oppholdet, og alle er således like viktige og betydningsfulle for gjestenes oppfatning av bedriften, og for arbeidsmiljøet.

Forkunnskap:
Det er ingen krav til forkunnskaper. Det er ingen innsendingsoppgaver.