Strategi for sosiale medier



Kursarrangør: Webgruppen
Sted: Webgruppen AS
          Oslo, Sentrum
Kursadresse: Strandgata 19, 0152 Oslo (kart)
Type:Åpent kurs / gruppeundervisning
Undervisningstid: Ta kontakt for informasjon
Varighet: 1 dag
Pris: 1.990

Vi tilbyr kurs om strategi for sosiale medier. Kurset som lærer deg smarte teknikker om du ønsker å drive salg, markedsføring, informasjon og påvirkning for din bedrift gjennom sosiale medier.

Innhold:
Sosiale medier er blitt den nye «hovedveien» på nettet. Det er her forbrukeren finner nye impulser til både produkter, ideer og holdninger. For oss som informatører og markedsførere gir dette nye og spennende muligheter. Men det holder ikke bare å være til stede - man må gjøre de smarte grepene også. Dette kurset tipser om en rekke slike smarte, konkrete bruksmåter.

Program:

1) Strategi for sosiale medier:
• Hvordan bruke sosiale medier på en smart måte
• Hvilke målgrupper treffer du i hvilke kanaler
• Relevante strategier og taktikker

2) Tips og triks for Facebook:
• Strategisk oppsett og smarte sidekonsepter
• Bruk av tilpassede målgrupper
• Lookalikes og bruk av dynamisk innhold

3) Instagram og stories:
• Hvordan etablere og vedlikeholde et helstøpt Instagram-konsept
• Slik utnytter du mulighetene med en business-account
• Instagram stories og andre muligheter

4) Linkedin og Twitter:
• Hvorfor du skylder dine ansatte å ha en Linkedin-side
• Linkedin som verktøy for prospektering og relasjonsbygging
• Twitter som presse- og påvirkningskanal

5) Andre kanaler:
• Hvilke andre kanaler er det relevant å ha et nærvær i
• Snapchat, Pinterest, Twitch, Reddit, TikTok o.l.
• Trenden mot lukkede kanaler og dark social

6) Systematisk arbeid med flere kanaler:
• Redaksjonskalender og publiseringsplaner
• Ansvarsområder og beredskapsplaner
• Hvordan jobbe effektivt og systematisk med sosiale medier

Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker kurs om strategi for sosiale medier.

Kursmateriell:
Kursavgiften inkluderer kursmateriell og lunsj.

Kursleder: Nina Furu

Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, bedriftseier og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital kommunikasjon som brukes på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.