Strategi for sosiale medier



Kursarrangør: Webgruppen
Sted: Vis a vis Oslo Sentralstasjon
          Oslo
Kursadresse: Strandgaten 19, 0152 Oslo (kart)
Type:Åpent kurs / gruppeundervisning
Undervisningstid: kl 09:00 - 15:30
Varighet: 1 dag
Pris: 4.980
Neste kurs: 28.11.2019 | Vis alle kursdatoer

Dette er et kurs som lærer deg smarte teknikker om du ønsker å drive salg, markedsføring, informasjon og påvirkning for din bedrift gjennom sosiale medier.

Sosiale medier er blitt den nye «hovedveien» på nettet. Det er her forbrukeren finner nye impulser til både produkter, ideer og holdninger.

For oss som informatører og markedsførere gir dette nye og spennende muligheter. Men det holder ikke bare å være til stede – man må gjøre de smarte grepene også. Dette kurset tipser om en rekke slike smarte, konkrete bruksmåter.


Kurset dekker blant annet:
Strategi for sosiale medier
• Hvordan bruke sosiale medier på en smart måte?
• Hvilke medier egner seg til hva?
• Relevante strategier og taktikker

Tips og triks for Facebook:
• Strategisk oppsett og smarte sidekonsepter
• Bruk av tilpassede målgrupper
• Lookalikes og bruk av dynamisk innhold

Instagram – et bilde sier mer enn tusen ord:
• Hvordan etablere og vedlikeholde et helstøpt Instagram-konsept
• Slik utnytter du en business-account
• Instagram stories og andre muligheter

Den nye «allemannskanalen» Snapchat:
• Kan og bør en markedsfører/påvirker bruke Snapchat?
• Muligheter med MyStory og direkte snaps
• Geofiltre og annen tilleggsfunksjonalitet

Påvirkning på Twitter:
• Twitter som PR-kanal
• Hvordan skrive for debatt, retweeting og engasjement
• Timing og volumkommunikasjon på Twitter


Kursleder : Nina Furu:
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Målgruppe for kurset

Kurs for deg skal du kunne fatte gode valg om hvilke kanaler bedriften bør være aktive på og hvordan.

Kursmateriell

Pris for kurset inkluderer lunsj, bok og kursmateriell.

Fagboken Social Media Metrics av Jim Sterne er et nøkkelverk for alle som ønsker å måle effekten av tiltak i sosiale medier. Som deltager på dette kurset mottar du boken uten tillegg i prisen.