Social Media Manager



Kursarrangør: Webgruppen
Sted: Rett ved Oslo Sentralstasjon
          Oslo, Sentrum
Kursadresse: Strandgaten 19, 0152 Oslo (kart)
Type:Åpent kurs / gruppeundervisning
Undervisningstid: kl 09:00 – 15:30
Varighet: 2 dager
Pris: 9.980

Vi tilbyr kurs i Social Media Manager. Etter endt kurs skal du være i stand til å ta praktiske grep for å bygge og vedlikeholde bedriftens relasjoner i sosiale medier.

Kurset dekker blant annet:

Strategi for sosiale medier
• Hvilke kanaler bør bedriften være til stede i?
• Hvilke kanaler bruker man til hva?
• Hva slags innhold passer i hvilke kanaler?

Relevante nærvær i forskjellige kanaler
• Smarte oppsett av firmasider og profiler
• Helhet i uttrykk og oppsett
• Tydelighet i de kanalspesifikke konseptene

Community Management
• Hva forventer kundene av deg i hvilke kanaler?
• Hvordan identifisere og understøtte ambassadører og andre støttespillere
• Hvordan lage oppdateringer som når fram, engasjerer og skaper det ønskede
inntrykket?

Facebook og Instagram
• Sideoppsett og innstillinger
• Kundeservice og håndtering av kritikk og negative tilbakemeldinger
• Hvordan lage oppdateringer som når fram, engasjerer og skaper det ønskede
inntrykket?

Andre kanaler
• Business branding med Linkedin
• PR og omdømmebygging på Twitter
• Møt yngre målgrupper med Snapchat, YouTube og andre tiltak

Systematisk arbeid i mange kanaler
• Gode tredjeparts verktøy og rutiner
• Overvåking og monitorering
• Rapportering og relevante måltall

Målgruppe for kurset

Skal du ha ansvaret for å drive community management og sosiale medier for en bedrift? Da er dette kurset som gir deg de nyttige innspillene, rutinene og verktøyene.

Dette todagerskurset passer både for deg som er ny i rollen og for deg som vil forbedre og optimalisere resultatene i de flatene der bedriften er.

Kursmateriell

Kursavgiften inkluderer kursmateriell og lunsj.