I kategorien konflikthåndtering finner du kurs og opplæring i hvordan man skal hanskes med konflikter og kommunikasjonsproblemer. Det finnes gjerne mange årsaker til en konflikt. Her vil det finnes kurs i grunnleggende teknikker for å avdekke problemer på et tidlig stadie, og for å håndtere de ulike mennesketyper i vanskelige situasjoner og konflikter. Vi gjør oppmerksom på at du finner en egen kategori for Kommunikasjonskurs.
Vi tilbyr kurs i konflikthåndtering, ledelse og personal for bedrifter. Kurset handler om å forebygge og håndtere konflikter når det oppstår. Målsettingen er å forebygge at konflikt oppstår og gi mestring av aktuelle konfliktsituasjoner som oppstår.
Dette kurset skal gi læring og motivasjon til å forebygge konflikter på arbeidsplassen.
I dette kurset får du en innføring i hvordan du kan forstå hersketeknikker bedre.
Hvordan kan du håndtere konflikter i hverdagen? Kurset tar for seg mellommenneskelige konflikter på individ- og gruppenivå. Det gis eksempler som illustrerer hva konflikter skyldes, og hvordan de kan møtes.
Vi tilbyr seminar i konfliktløsning. Om hvordan skape gode løsninger. Utdanningspartner leverer et bredt og fleksibelt kurs- og seminarprogram for å bidra til personlig og organisatorisk utvikling.
Vi tilbyr kommunikasjon og konflikthåndtering. Spiller det noen rolle hva vi sier? Kan vi forebygge vold og aggresjon ved hjelp av hva vi sier - eller handler det ganske enkelt om god kundebehandling.
Vi tilbyr kurs i konflikter og konflikthåndtering som webinar. Hva gjør du når konflikter oppstår? Hvordan møter du utfordrende situasjoner? Kjenner du og dine ansatte til spillereglene for arbeidslivet? Konflikter er en naturlig del av livet på arbeidsplassen.
Trenger du oversikt over konfliktsituasjonen og hva som bør gjøres videre i prosessen? Ved å analysere konflikten i Nøgd vil refleksjoner og tips være til stor nytte slik at prosessen blir god og oversiktlig for alle parter - alt i en endelig rapport.
Semje Software tilbyr samarbeid med konsulenter og bedriftshelse-tjenester som ønsker å effektivisere og kvalitetssikre de prosesser som knytter seg til konflikthåndtering på vegne av egne kunder.
Vi tilbyr nettbasert kurs i praktisk og kunnskapsbasert konflikthåndtering i organisasjoner. Kurset vil gi deg nyeste innsikter fra praksis og forskning knyttet til hvordan etablere beste praksis i møte med ulike konflikttyper.
Opplevelsen av en konflikt kan se ulikt ut avhengig av rolle og ståsted. Leder og ansatt profiler gir sannferdige oversikter over hvordan konflikter oppleves og kan gi verdifull informasjon i forhold til hvordan en selv påvirkes av denne.
Samarbeidsproblemer og konflikter er en naturlig del av arbeidslivet. Destruktive konflikter kan bli kostbare, senke produktivitet, og skade helse og arbeidsmiljøet. På den andre siden kan samarbeids-problemer og kon?ikter bidra til å skape utvikling, innovasjon og konkurransekraft.
Vi tilbyr kurs om herske- og argumentasjonsteknikker. Hersketeknikker kan ødelegge trivsel og arbeidsmiljø - god kommunikasjon er nøkkelen. Har du noen ganger fått høre: «Kjære gode deg, nå vet du nok ikke helt hva du snakker om».
Vi tilbyr onlinekurs om konflikter og vanskelige personalsaker. Du får kunnskap om lovverket og innføring i konflikthåndtering, som gjør deg i stand til å ta riktige beslutninger til å kunne løse konflikter på arbeidsplassen.
Vi tilbyr kurs om profesjonell kundeservice og klagehåndtering. Lær hvordan du legger strategien for å skape en kultur og mentalitet for topp kundeservice i hele virksomheten! Lær hvordan du skal legge strategien for å håndtere kunder som er i harnisk, på alle tenkelige sosiale plattformer.
Vi tilbyr onlinekurs om profesjonell kundeservice og klagehåndtering. Lær hvordan du legger strategien for å skape en kultur og mentalitet for topp kundeservice i hele virksomheten! Lær hvordan du skal legge strategien for å håndtere kunder som er i harnisk, på alle tenkelige sosiale plattformer.
Dette halvdagskurset tar for seg grensene for arbeidsgivers adgang til å bruke ansattes personopplysninger, herunder kontrollere og overvåke ansatte. Vi ser også på reglene om ytringsfrihet i arbeidsforholdet og oppbevaring av informasjon om arbeidstakere.
Vi tilbyr kurs i Arbeidsgivers prosessrisiko i oppsigelsessaker. Få en grundig innsikt i bevisreglene. Deltakerne vil etter kurset ha en solid forståelse av de juridiske vurderingstemaene i oppsigelsessaker og være i stand til å vurdere prosessrisikoen for arbeidsgiveren.
Vi tilbyr kurs i digitale bevis i sivile saker. Om presentasjon av digitale bevis for retten og håndtering av det digitale aspektet ved bevistilgang i sivile saker. Den digitale tidsalderen gjør at vi i økende grad etterlater elektroniske spor og bevis som kan være relevante for tvistesaker.
Vi tilbyr kurs i diskrimineringsjuss. Og saker for Diskrimineringsnemnda. Kurset gir innføring i og god oversikt over et etter hvert omfattende regelverk innenfor likestillings- og ikke-diskrimineringsarbeidet.
Vi holder kurs i en innføring i Luganokonvensjonen. Målet med kurset er at deltakerne skal få kunnskap om Luganokonvensjonens betydning for internasjonale tvistesaker og en oversikt over de sentrale regler tilknyttet verneting og anerkjennelse og fullbyrdelse av utenlandske dommer.
Vi tilbyr formiddagskurs i HMS, varsling og #MeToo. I dette kurs går vi grundig gjennom HMS-reglene og ser nærmere på hvordan arbeidsgivere skal sikre et forsvarlig arbeidsmiljø og kravene som stilles til en korrekt håndtering av varslingssaker.
Vi tilbyr heldagskurs i HMS, varsling og #MeToo. Dette heldagskurset gir en grundig gjennomgang av viktige temaer innen arbeidsmiljø og håndtering av varslingssaker, med spesielt fokus på saker om seksuell trakassering. Kurset er delt opp i to deler.
Innføringskurs i voldgift beregnet på advokater og andre som har liten eller ingen erfaring med voldgift. Bakgrunnen for kurset er at mange advokater, tross mye erfaring fra domstolene, vet lite om hvordan en voldgiftssak foregår og hva som skiller en voldgiftsprosess fra en domstolsprosess.
I dette ettermiddagskurs fokuserer vi spesielt på arbeidsgiveres håndtering og vurdering av saker som omhandler #Metoo. Vi ser på de rettslige rammene som gjelder ved vurdering av saker om seksuell trakassering.
Vi tilbyr kurs i intervjuteknikk i varslingssaker. ntervjuteknikk som ledd i undersøkelser eller gransking av varslingssaker
Vi tilbyr kurs i kommunikasjon i forhandlinger. Dette kurset gir deg teori og essensielle praktiske innsikter du kan anvende for å håndtere kommunikasjon og informasjonsutveksling i forhandlinger, slik at du oppnår optimale og varige resultater på mest mulig effektiv måte.
Vi tilbyr kurs i mekling for å løse tvister. Slik løser du saken på nøytral grunn. Mekling er en stadig mer populær tvisteløsningsmekanisme. Både rettsmekling og utenrettslig mekling brer om seg.
Vi holder formidags kurs i mekling for å løse tvister - innføringsmodul. Innføringskurs i mekling for å løse tvister. Dette innføringskurset i mekling vil gi deg en forståelse av hva mekling er og hvordan det fungerer som en tvisteløsningsmekanisme.
Vi tilbyr kurs i praktisk strafferett. Strategiske valg fra første klientkontakt til prosedyre. Kurset retter seg mot praktisk håndtering av straffesaker og andre saker hvor enkeltpersoner er mistenkt/siktet eller saker hvor personer er i konflikt med offentlige instanser.
Vi tilbyr kurs i sykeoppfølging eller personalsak. Hvordan håndtere en vanskelig sykefraværssak og/eller en vanskelig personalsak? Arbeidsmiljøloven pålegger arbeidsgiver en vidtrekkende plikt til å tilrettelegge for sykmeldte arbeidstakere.
Vi tilbyr kurs i varsling - identifisering og håndtering av varslingssaker. Mottak, identifisering og håndtering av varslingssaker
Vi tilbyr kurs i vedlikeholdsansvar ved tilbakelevering. Unngå konflikter og tvister