Skriv for å selge varer og tjenester - webinar



Kursarrangør: KnowHouse AS
Sted: Nettkurs / Nettstudie
Hele landet
Type:Nettkurs og nettstudie
Studie / yrkesutdanning
Undervisningstid: Ta kontakt for informasjon
Varighet: 1 dag
Pris: 4.980

Vi tilbyr kurs om å skrive for å selge varer og tjenester. Lær de smarte grepene for å formulere gode verdiforslag, fristende beskrivelser og uimotståelige tilbud. Et kjempenyttig kurs for all kommersiell markedskommunikasjon! Kurset avholdes som webinar via Zoom.

Gjennomføring av webinaret:
I forkant mottar du en e-post med lenke til webinaret. Denne kan du klikke på til avtalt tid, og komme inn i webinar-rommet. E-posten med påloggingslenke blir sendt ut automatisk så fort du har webinaret. Hvis du ikke har mottatt denne, anbefaler vi at du sjekker søppelpostmappen din.

Innhold:
Du som lever av å selge varer eller tjenester trenger å kunne snakke om produktene dine på måter som er fristende for bruker. I dette kurset lærer du en rekke konkrete grep som hjelper deg å få til dette. Det du lærer kan brukes i sosiale medier, på landingssider, i nettbutikker, i brosjyrer, i annonser, i salgssamtaler og i mange andre sammenhenger.

Dette er et kurs der du enkelt kan omsette det du lærer til faktisk inntjening, til og med på kort sikt. Hvis du bruker det du lærer riktig, vil du raskt kunne øke salget i din virksomhet. Etter kurset skal du kunne formidle dine varer eller tjenester på en slik måte at det utløser salg.

Kurset dekker blant annet:
1) Hva selger du egentlig:
• Hva er det egentlig kunden ønsker å oppnå med å kjøpe av deg
• Hva er den faktiske gevinsten du leverer
• Hvordan formidle produktet slik at kunden forstår verdien

2) Byggesteinene i salgsretorikk:
• Verdiforslag, unikhet, posisjonering og appell
• Hvilke konkrete setninger og formuleringer trenger du å lage
• Hvordan bruker du disse i forskjellige sammenhenger

3) Tiltrekning og avstøting:
• Hvilke elementer ved produktene dine er det kunden tiltrekkes av
• Hvilke faktorer er det som hindrer kunden i å kjøpe
• Hvordan jobbe effektivt med kommunikasjon i forhold til begge disse

4) Priskommunikasjon:
• Når blir et produkt for dyrt eller for billig (Det siste skjer oftere enn du tror!)
• Hvordan beregne den riktige prisen
• Hvordan kommunisere denne riktig til kunden

5) Bli en effektiv closer:
• Hvordan rydde forvirring og innvendinger av veien
• Hva skal til for å “close” et salg - altså få kunden til faktisk å gjennomføre et kjøp
• Hvordan lage uimotståelige kjøpsprosesser

Kursleder: Nina Furu

Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, fagekspert, kursleder og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital markedsføring som brukes på norske høyskoler. Den nyeste er Digital Markedsføring og Kommunikasjon. Til daglig er hun CEO og fagansvarlig i Webgruppen, og holder kurs og foredrag.

Ekstra ressurser som følger med dette kurset:
• Tilgang til videoopptak av kurset i 1 mnd.
• Presentasjonen fra kurset
• Verdens beste oppskrift på selgende tekst
• Oppskrift på den “perfekte” landingssiden
• Verktøy for utvikling av selgende budskap

Målgruppe for kurset:
Alle som vil lære å skrive for å selge varer og tjenester

Kursmateriell:
Utstyr og software - For heldagskurs anbefaler vi at du bruker PC/Mac. Dette gjør at du får større skjermstørrelse og dermed kan se både kursleder, presentasjoner og skjermdelinger bedre. På PC/Mac trenger du bare en vanlig nettleser for å delta.