VGS: Skolens muligheter i sosiale medier - nettkurs



Kursarrangør: BRO AOF
Sted: Nettkurs / Nettstudie
Hele landet
Type:Nettkurs og nettstudie
Studie / yrkesutdanning
Undervisningstid: Ta kontakt for informasjon
Varighet: 3 timer
Pris: 1.390

Vi tilbyr nettkurs om VGS: skolens muligheter i sosiale medier. Kursdeltaker skal sitte igjen med kunnskap, som enten kan anvendes direkte inn i eget arbeid eller som tilpasses eget arbeid, etter endt kursdeltakelse.

Faginnhold:
Innhold i kursene vil tilpasses og tilrettelegges, både i innhold og omfang, til de enhver tid aktuelle behov i grunnskole, videregående skole og i voksenopplæringen og beskrives detaljert i hvert kurs sin kursbeskrivelse / kursinvitasjon.

Agenda:
Hvordan kommuniserer din skole i sosiale medier? Strategisk bruk av sosiale medier kan engasjere elever, foresatte og andre interesserte. En skole som publiserer må også være en skole som er bevisst på sin pedagogikk, læringsmiljø og verdier. Kurset gir konkrete eksempler på hvordan skolen/avdelingen kan utvikle en strategi der man produserer og evaluerer og finner sin stemme med interne ressurser. Med publisering følger et redaksjonelt ansvar. Hvordan kan skolen balansere ansvaret, og bruke sosiale medier på en engasjerende måte.

Kursholder: Håvard Tryti

Håvard Tryti er til daglig lektor i kunstfag ved Edvard Munch videregående skole i Oslo, og har sittet i læreplangruppen for Kunst design og arkitektur (KDA) programfag i Fagforyelsen. Som lærer på 14. året, er han fortsatt en utviklingsorientert lærer som brenner for levende teori og medskapende elever.

I tillegg til undervisning, arbeider han strategisk og operativt med Edvard Munch vgs’ kommunikasjon i SoMe. Han er i startgropen som foredragsholder, og formidler fersk praksis! Håvard har sin utdannelse fra SHKS og Statens Kunstakademi i Oslo, nå KHiO, og PPU fra Oslo MET.

Målgruppe for kurset:
Lærere i videregående skole

Opptakskrav:
• Ingen krav til forkunnskaper