Sertifisert resepsjonist - online



Kursarrangør: Academy Online
Sted: Nettkurs / Nettstudie
Hele landet
Type:Nettkurs og nettstudie
Undervisningstid: Start når du selv vil
Pris: 14.500

Vi tilbyr utdanning som sertifisert resepsjonist som onlinekurs. Vil du bli den beste resepsjonisten på markedet? Eller er du allerede en, men ønsker å finjustere kunnskapen din?

Litt om utdanningen:
I utdanningen til Sertifisert Resepsjonist vil vi gi deg de riktige verktøyene for å skille deg ut blant andre i markedet.

I dagens forretningsverden må behandling og omsorg for kunder være rask og effektiv og fremfor alt ærlig. Det kalles kundebevissthet.

Denne utdanningen vil lære deg å være akkurat alle disse tingene som kreves av dagens resepsjonister. Å jobbe som resepsjonist er et variert yrke. Noen selskaper har mange samtaler og besøkende hver dag, mens andre har et lavere tempo. Bedriftene har noen ganger en ren resepsjonisttjeneste, men ganske ofte er flere oppgaver inkludert. Som å arrangere konferansebestillinger og bestille varer, eller sørge for å holde orden i fellesarealene. Noen ganger inngår også enklere administrasjonsarbeid. Ønsker du en variert jobb og møte mange forskjellige mennesker i løpet av arbeidsdagen din, er dette riktig yrke

Er følgende punkter deg?

• Serviceinnstilt
• Kundebevisst
• Klar til å gjøre det lille "ekstra".
• Oppmerksom
• Profesjonell
• Glad og dermed gledesspreder
• Håndtere noen tungvinte situasjoner som noen ganger kan oppstå
• Problemløser

Da bør du søke på denne utdanningen som vil gi deg de riktige verktøyene til å bli den beste resepsjonisten på markedet.

Pensum:
Etter gjennomført kurs vil du være godt informert om behandling og handling i alle situasjoner som kan oppstå på arbeidsplassen i løpet av dagen. Du skal alltid kunne håndtere alle former for kundeservice med en ro og et smil.

Du vil kunne håndtere kunder som er glade og snakkesalige, triste, sinte, sure, ja alle mulige forskjellige kunder som finnes i en bedrift.

Målet ditt bør være å ha en fornøyd kunde da dette kommer din arbeidsplass til gode. Videre skal du kunne håndtere dine ansattes ønske om eventuell hjelp og også kunne håndtere flere oppgaver samtidig, da dette er hverdag for resepsjonister.

Under utdanningen vil du få tilgang til en mentor som har solid erfaring med å jobbe i ulike mottak og ved flere ulike virksomheter.


Kursportalen:
Utdanningen inneholder 3 ulike moduler hvor du ved hjelp av filmer, kurslitteratur, praktisk arbeid, øvelser og oppgaver fordyper deg i hvert område. I løpet av studietiden vil du være i kontakt med kursleder ved spørsmål og tanker rundt kursmateriellet og ved tilbakemelding på oppgavene dine. Interaktivitet via e-post og telefon.



Faginnhold / moduler:

Administrasjon
• Introduksjon
• Arbeidsoppgaver
• Konferanse
• Markedsføring
• Hjemmeside
• Telefontjeneste
• Ekstern og intern kommunikasjon
• Brev
• Epost

Kundeservice
• Bedriftsinnsikt
• Holdning
• Behandling
• Fornøyde kunder
• Kundens språk
• Håndter misfornøyde kunder
• Den profesjonelle rollen
• Effekten av smilet

Kommunikasjon
• Grunnleggende om kommunikasjon
• Stereotypiske synspunkter
• Selvoppfyllende profeti
• Attribusjon
• Ikke-verbal kommunikasjon
• Lytter
• Speiling
• Konflikthåndtering
• Rolleforventninger
• Psykologisk reaksjon

Registrering:
Vi må motta din påmelding skriftlig via kontaktskjemaet. Angi hvilken yrkesutdanning eller kurs du viser til. Velkommen til å registrere deg og la din vellykkede reise starte med oss! Hvis du har spørsmål før du registrerer deg, send e-post til info(at)academyonline.no.

Tilgang:
Du har tilgang til hver av modulene i din utdanning i 1. år etter at du har startet respektive modul.

Prisen inkluderer:
• Skjermopptak av foredrag samt bilder
• Øvingsoppgaver
• Innleveringsoppgaver
• Kontinuerlig støtte via e-post og forum
• Utstedelse og utsendelse av sertifikat / diplom

Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker utdanning som sertifisert resepsjonist

Eksamen / sertifisering:
Etter godkjente innleveringsoppgaver og eksamen har du oppfylt kravene til Sertifisert Resepsjonist.