Nettkurs: Stillingsannonsering i sosiale medier



Sted: Nettkurs / Nettstudie
Hele landet
Type:Nettkurs og nettstudie
Undervisningstid: kl 09:00 - 15:00
Varighet: 1 dag
Pris: 6.250
Neste kurs: 17.09.2021 | Vis alle kursdatoer

Vi tilbyr nettkurs om stillingsannonsering i sosiale medier. Flere og flere bedrifter har fått opp øynene for rekruttering gjennom sosiale medier. Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter har alle særegenheter og hver kanal har sine fortrinn.

Innhold:
Rekruttering via sosiale medier er blitt mer og mer etablert og brukes nå av omtrent halvparten av alle virksomheter. Dagens arbeidsmarked har en arbeidsløshet på 3,4% i Norge og i EU er den på rekordlave 6,4%. Folk er i jobb og du som skal ansette vil ofte oppleve at det ikke kommer søkere du vil ansette. En gjennomsnittlig ansettelsesprosess tar 39 dager, mens de beste kandidatene er ute av jobbmarkedet i løpet av bare ti dager.

Agenda:
• Strategisk bruk av sosiale medier
• Merkevare- og omdømmebygging
• Målgrupper og segmentering
• Rekruttering i sosiale medier
• Tips til bedriftsprofilen
• Kampanjeverktøy
• Annonseformater
• Sporing og Analyse

Brukt riktig kan sosiale medier vise dine ledige stillinger direkte til aktuelle kandidater med høy treffsikkerhet. Sosiale medier blir stadig spådd en viktigere rolle innen profilerings- og rekrutteringsprosesser og kurset vil derfor gi deg viktig innsikt i hvordan du kan skape nye arenaer for employer branding, stillingsannonser og målgruppetilpasning i sosiale medier.

Målgruppe for kurset:
Kurset er for alle som ønsker å komme i gang og lære seg mer om annonsering av stillinger på Facebook, Instagram og LinkedIn.

Forkunnskaper:
• Du må ikke ha noe kunnskap om annonsering i sosiale medier fra før

Kursmateriell:
Kursavgiften inkluderer kursdokumentasjon, kursbevis og diplom

Programvare og maskin:
Kurset følger du fra din egen PC fra hjemmekontor eller arbeidsplass (eller der du måtte ønske). Vi anbefaler deg å ha en stor skjerm (eller to skjermer), slik at du har plass til å følge kurset, samtidig som du kan bruke programvaren. Du bør ha tilgang til din Facebook-konto og bedriftside på Facebook.