Markedsføring med Stories (sosiale medier)



Kursarrangør: Webgruppen
Sted: Rett ved Oslo Sentralstasjon
          Oslo, Sentrum
Kursadresse: Strandgaten 19, 0152 Oslo (kart)
Type:Åpent kurs / gruppeundervisning
Undervisningstid: kl 09:00 – 15:30
Varighet: 1 dag
Pris: 4.980

Vi tilbyr kursMarkedsføring med Stories (sosiale medier). Stories-formatet finnes nå på Facebook, Instagram, IGTV, Messenger og Snapchat – og flere kanaler kommer stadig til. I dette kurset lærer du hvordan Stories kan brukes til markedsføring i alle disse kanalene.

Eteriske videoer, Stories, lever normalt bare i 24 timer, men har fantastisk popularitet, interaksjon og dessuten klikkbarhet. De blir dermed del av jobben med å skaffe trafikk, formidle informasjon og drive merkevarebygging i de mest populære sosiale mediene.


Eterisk video i mediemiksen:
• Hvorfor bør du inkludere Stories i mediemiksen?
• Hva kan Stories brukes til?
• Hvordan er det relevant å bruke Stories i de forskjellige kanalene?

Forarbeid for produksjon av Stories
• Hva slags utstyr trenger du?
• Hvor lange bør optimale Stories være i de forskjellige kanalene?
• Hvor mange forskjellige enkeltklipp bør Stories inneholde?

Praktisk produksjon:
• Gode konsepter, ideer og innfallsvinkler for å lage Stories
• Praktisk øvelse: Vi bruker det vi har lært og lager en story
• Gjenbruk av Stories på tvers av kanaler

Optimaliseringer av Stories:
• Optimalisering av varighet, tidspunkter og kanaler
• Anatomien av en god Story
• Bruk av ferdginnspilt video og eksisterende stills i Stories

Praktisk arbeid med Stories over tid
• Systematisk planlegging og produksjon av Stories
• Stories som komponent i clickfunnels og inbound marketing
• Hvordan øke produksjonskvaliteten med enkle midler?


Kursleder : Tormod Sperstad:
Tormod er utdannet digital markedsfører og gammel journalist. Til daglig arbeider han i reklamebyrået DMT Alvdal, der han har ansvar for å ta byrået og dens kunder fra tradisjonell outbound til den digitale virkeligheten. I det daglige jobber han mest med content marketing, SEO, PPC og markedsføring i sosiale medier på vegne av kunder, foruten å være foredragsholder og kursleder.

Kursmateriell

Kursavgiften inkluderer kursmateriell og lunsj.