Markedsføring med Instagram og Stories



Kursarrangør: Webgruppen
Sted: Rett ved Oslo sentralstasjon
          Oslo, Sentrum
Kursadresse: Strandgaten 19, 0152 Oslo (kart)
Type:Åpent kurs / gruppeundervisning
Undervisningstid: kl 09:00 - 15:30
Varighet: 1 dag
Pris: 4.980
Neste kurs: 04.12.2019 | Vis alle kursdatoer

Vi tilbyr kurs i markedsføring med Instagram og IGTV Med over 2 millioner norske brukere og stadig utrulling av ny funksjonalitet, er dette en kanal som virkelig kan gjøre en forskjell.

Kurset dekker blant annet:

Instagram og Stories i kjøpstrakta
• Hvordan Instagram og Stories kan hjelpe deg i alle ledd i kjøpstrakta
• Hvordan få nye interessenter, og hvordan driver kunden nærmere et kjøp
• Hvordan få kunden til å kjøpe igjen og igjen

De forskjellige formatene på Instagram
• Gode og relevante grep for posting og nyhetsfeed
• Slik lager du en god story på Instagram
• Instagram Live og IGTV: tips & triks

Praktisk produksjon av Stories
• Hva slags utstyr trenger du?
• Gode konsepter, ideer og innfallsvinkler for å lage Stories
• Praktisk øvelse: Vi bruker det vi har lært og lager en story

Optimaliseringer og smarte grep
• Anbefalte tilleggsapper for Instagram og Instagram Stories
• Hvordan bruke analyse for å gjøre det bedre på Instagram
• Optimalisering av varighet, tidspunkter og kanaler

Instagram-annonsering
• Hva er de forskjellige annonseformatene for Instagram?
• Tormod, Solan & Ludvigs casestudy: kjennetegn for en vellykket
annonsekampanje på Instagram
• Bestepraksis: slik setter du opp en effektiv annonse på Instagram


Kursleder : Tormod Sperstad
Tormod er utdannet digital markedsfører og gammel journalist. Til daglig arbeider han i reklamebyrået DMT Alvdal, der han har ansvar for å ta byrået og dens kunder fra tradisjonell outbound til den digitale virkeligheten. I det daglige jobber han mest med content marketing, SEO, PPC og markedsføring i sosiale medier på vegne av kunder, foruten å være foredragsholder og kursleder.

Målgruppe for kurset

Dette er kurset for deg som vil optimalisere bruken av Instagram og utnytte de nye mulighetene med stories og Instagram TV (IGTV) for markedsføring på nett.

Kursmateriell

Kursavgiften inkluderer lunsj og elektronisk kursmateriell.