Helhetlig Leverandøroppfølging



Kursarrangør: DNV Business Assurance
Sted: DNV GL senteret på Høvik
          Akershus, Bærum / Sandvika
Kursadresse: Veritasveien 1, 1322 Høvik (kart)
Type:Åpent kurs / gruppeundervisning
Undervisningstid: kl 09:00 - 16:00
Varighet: 1 dag
Pris: 5.900
Neste kurs: 11.09.2024 | Vis alle kursdatoer

Vi tilbyr kurs i leverandøroppfølging. Mange virksomheter opplever at forretningspartnere, forbrukere, myndigheter og media forventer at bedrifter og organisasjoner jobber systematisk med leverandøroppfølging.

Innhold:
Kurset er praktisk orientert og gir deg innspill til hvordan du kan ta det neste skrittet for å forbedre leverandøroppfølgingen i egen virksomhet. Vi bruker erfaringen fra vårt arbeid med kunder i prosjekter verden over for å gi deg innspill og tips om hvordan man best kan løse vanlige utfordringer på en enkel måte. Det er vanlig å ha sammensatte utfordringer i leverandørkjeden knyttet til miljø, helse og sikkerhet, arbeidsforhold, korrupsjon osv. Kursholderne hjelper deg med å finne praktiske løsninger i forhold til ditt selskap.

Agenda:
• Kurset skal gi en introduksjon til de vanligste områdene og utfordringene man møter når man skal etablere eller videreutvikle et systematisk leverandøroppfølgingsarbeid.
• Styring, strategi, intern forankring og “etiske” retningslinjer for leverandører: Hvordan sikre at vi har det rette utgangspunktet for arbeidet?
• Risikovurderinger. Hvordan sikre at vi jobber med de viktigste leverandørene og tar tak i de viktigste temaene?
Innkjøpsprosessen: Hvordan ta tak i de viktigste delene av innkjøpsprosessene? Hvordan kan vi integrere etikk/CSR i innkjøpsprosessene på en god måte?
• Forbedring og monitorering av leverandører. Hvordan kartlegge status hos leverandører på en mest mulig kostnadseffektiv måte? Hvordan legge opp forbedringsarbeidet på en smart måte?
• Rapportering: Hva bør vi rapportere internt og eksternt? Hvordan sikre at vi forbedrer våre egne måter å jobbe på?

Målgruppe for kurset:
• Kurset passer for deg som jobber med eller skal jobbe med oppfølging av leverandører i forhold til vanlige samfunnsansvarstemaer. Det kan f.eks være innkjøpere, CSR ansvarlige, kvalitetsansvarlige, revisorer, kontraktsansvarlige eller andre som:
• Har ansvaret for innkjøpsprosesser der samfunnsansvar integreres
• Skal sikre at leverandørene tilfredsstiller selskapets/organisasjonens krav til leverandører
• Arbeider med leverandørrevisjoner / inspeksjoner
• Inngår kontrakter med leverandører
• Skal etablere et program for Samfunnsansvar / CSR / Etikk i leverandørkjeden

Bedriftsinternt kurs:
Alle våre kurs tilbys som bedriftsinterne kurs. Ta kontakt med oss så finner vi beste løsning for deg og din bedrift.