Effektiv annonsering på Facebook og Instagram - webinar



Kursarrangør: KnowHouse AS
Sted: Nettkurs / Nettstudie
Hele landet
Type:Nettkurs og nettstudie
Studie / yrkesutdanning
Undervisningstid: kl 09:00 - 14:30
Varighet: 1 dag
Pris: 5.980

Vi tilbyr kurs om effektiv annonsering på Facebook og Instagram som webinar via Zoom. Få bedre effekt ut av annonsene på Facebook og Instagram med gode utforminger, smarte oppsett og smarte teknikker.

Gjennomføring av webinaret:
I forkant mottar du en e-post med lenke til webinaret. Denne kan du klikke på til avtalt tid, og komme inn i webinar-rommet. E-posten med påloggingslenke blir sendt ut automatisk så fort du har webinaret. Hvis du ikke har mottatt denne, anbefaler vi at du sjekker søppelpostmappen din.

Innhold:
For de aller fleste bedrifter er det fremdeles Facebook og Instagram som er “motoren” i bedriftens betalte annonsering i sosiale medier. Samtidig er også konkurransen om kundenes oppmerksomhet sterkere enn noen gang, og det blir bare viktigere og viktigere å kunne skille seg ut på en positiv måte. Dette kurset dekker både strategi, innhold og utforming av annonser, med hovedvekt på smarte grep. Det dekker også praktisk bruk av de relevante Meta-verktøyene.

Etter kurset skal du kunne vite hva som kjennetegner gode annonser på Facebook og Instagram, slik at du selv får bedre effekt av annonsene dine. Hensikten med dette kurset er å gi deg kunnskap om de elementene som avgjør om en kampanje har suksess eller ikke, slik at du kan lage bedre og mer effektiv annonsering for din bedrift.

Kurset dekker blant annet:
1) Hva gjør en Meta-annonse god:
• Hva er de viktigste verdidriverne innen annonsering i sosiale medier
• Hvorfor lykkes noen kampanjer når andre (kanskje til og med fra samme avsender) feiler
• Hva er de forskjellige annonseformatene, og hva egner hver av dem seg best til

2) Hva er de lønnsomme segmentene:
• Hvordan kan du målrette mot de rette kundene
• Smart bruk av “varme”, “lunkne” og “kalde” målgrupper
• Effektive spesialsegmenter du kan sette opp i Facebook

3) Meta-verktøyene:
• Facebook Business Manager og Business Suite i praktisk bruk
• Facebook Ads Manager og gode annonseoppsett
• Smarte innstillinger og tilpasninger

4) Eksempler, tips og triks:
• Hva kjennetegner de annonsene som lykkes
• Se eksempler på gode annonser i forskjellige formater, for både Facebook og Instagram
• Hvilke smarte grep bør du kjenne til

5) Ikke tenk annonse - tenk kampanje:
• Få kumulativ effekt ved å tenke helhet i annonseringen
• Smart bruk av prekvalifiserende annonsering
• Markedsføringstrakter /-“funnels” der Facebook / Instagram-annonsering inngår

Kursleder: Ina Svarstad

Ina har designer-utdannelse og bakgrunn fra merkevarebygging og reklame. Til daglig hjelper hun bedrifter med effektiv og målrettet markedsføring på Facebook i kommunikasjonsbyrået Dikom.

Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker kurs om effektiv annonsering på Facebook og Instagram

Forkunnskaper:
• Ingen spesielle krav, men erfaring med Facebook Business Manager / Business Suite eller Facebook Ads Manager er en fordel.

Kursmateriell:
Utstyr og software - For heldagskurs anbefaler vi at du bruker PC/Mac. Dette gjør at du får større skjermstørrelse og dermed kan se både kursleder, presentasjoner og skjermdelinger bedre. På PC/Mac trenger du bare en vanlig nettleser for å delta.