Vi tilbyr kurs i lag bedre SoMe-innhold med ERA-metoden som avholdes som webinar via Zoom. Kurset som hjelper deg å få mer rekkevidde og mer engasjement på postene du lager i sosiale medier. Etter kurset skal du kunne lage engasjerende og effektivt innhold til bedriftens sosiale medie-kanaler.
Gjennomføring av webinaret:
I forkant mottar du en e-post med lenke til webinaret. Denne kan du klikke på til avtalt tid, og komme inn i webinar-rommet. E-posten med påloggingslenke blir sendt ut automatisk så fort du har webinaret. Hvis du ikke har mottatt denne, anbefaler vi at du sjekker søppelpostmappen din.
Kurset dekker blant annet:
1) Hva er ERA-metoden:
• Hva kjennetegner innhold som fungerer i sosiale medier
• Hva er forskjellen på nivå 1, 2, og 3-innhold
• Hva er typisk for innhold i hver av kategoriene
2) Hvordan engasjere følgerne:
• Hva skal til for å engasjere nettopp din bedriftsfølgere
• Hva er postene som skaper umiddelbar respons
• Hvordan produsere slike poster forutsigbart
3) Hvordan styrke relasjonen til følgerne dine:
• Hva slags relasjon har følgerne dine til deg i dag
• Hva skal til for å bli et firma som følgerne føler de kjenner, liker og kan stole på
• Hvordan jobbe for å styrke relasjonen dag for dag
4) De lønnsomme aktiveringene:
• Du “lever ikke av likes” - men hvilke brukerhandlinger er det egentlig som faktisk driver verdi for bedriften
• Hvordan kan du aktivere følgerne på en autentisk og transparent måte
• Slik lager du en praktisk aktiveringsplan
5) Systematisk arbeid med ERA-metodikk:
• Hvordan bruke ERA-metode i det daglige arbeidet
• Hva trenger du å justere, og i hvilke kanaler
• Hvordan kan du bli enda bedre over tid
Kursleder: Nina Furu
Nina Furu er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, fagekspert, kursleder og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital markedsføring som brukes på norske høyskoler. Den nyeste er Digital Markedsføring og Kommunikasjon. Til daglig er hun CEO og fagansvarlig i Webgruppen, og holder kurs og foredrag.
Ekstra ressurser som følger med dette kurset:
• Tilgang til videoopptak av kurset i 1 mnd.
• Presentasjonen fra kurset
• Arbeidsbok for å jobbe med ERA-metoden i din bedrift
Målgruppe for kurset:
Alle som vil lære å lage engasjerende og effektivt innhold til bedriftens sosiale medie-kanaler
Forkunnskaper:
• Ingen krav til forkunnskaper
Kursmateriell:
Utstyr og software - For heldagskurs anbefaler vi at du bruker PC/Mac. Dette gjør at du får større skjermstørrelse og dermed kan se både kursleder, presentasjoner og skjermdelinger bedre. På PC/Mac trenger du bare en vanlig nettleser for å delta.