Kom i gang med annonsering i sosiale medier



Sted: Oslo, Sentrum
Oslo
Kursadresse: Haakon VIIs gate 2, 0161 Oslo (kart)
Type:Åpent kurs / gruppeundervisning
Undervisningstid: Kl 09:00-15:00
Varighet: 1 dag
Pris: 5.900

I løpet av dette kurset vil du lære deg hvordan man skal utnytte det fulle potensialet av kraftfulle verktøy som Facebook sin Business Manager og Snapchat sitt annonseplattform.

Innholdet i dette kurset skal gi deg kunnskap og inspirasjon slik at du får bedre resultater for dine investeringer i sosiale medier. Kurset har også en praktisk tilnærming slik at det blir enklere å ta i bruk det man har lært. Hvem passer kurset for? Kurset passer for deg som ønsker å komme i gang med annonseplattformen til Facebook og Snapchat, herunder også Instagram og Facebook sitt annonsenettverk.

Etter endt kurs skal du være i stand til å:
• Sette opp kampanjer i Business Manager og Snapchat som både er effektive og lønnsomme for din bedrift
• Lære deg hvordan du kan få en god tilstedeværelse i sosiale medier
• Ha en forståelse for hva slags type innhold som fungerer best i sosiale medier
• Ha kunnskap om hvilke muligheter som finnes med betalt synlighet i sosiale medier

Kurset vil gå gjennom:
• Facebook- og Instagram-plattformene
• Snapchat sitt annonseplattform
• Hvordan man legger en god strategi med mål og planlegging
• Hvilket/hvilke annonseformat fungerer best for ulike målsetninger
• Overgripende forståelse for bilde-, video-, link- og karusellannonser
• Strategi og forståelse når det kommer til å sette opp ulike målgrupper
• Muligheten til å nå attraktive målgrupper gjennom å bruke eksisterende kunde- eller brukerdata
• Facebook/ Instagram og Snapchat i fremtiden: trender, nye funksjoner og brukeratferd

Praktisk tilnærming: For å utnytte den tiden vi har på en best mulig måte og gjøre det så relevant som mulig er det ønskelig å bruke kursdeltakernes Facebooksider (bedriftsside) som eksempler. Det gjør at vi kan være enda mer spesifikke ved eksempler og gå gjennom reelle utfordringer deltakerne har. Vi kommer til å sette opp flere kampanjer som eksempler slik at etter et endt kurs skal deltagere kunne sette opp kampanjene selv.

Dette får du etter endt kursdag:
• Kursbevis med ditt navn som kan brukes i CV, LinkedIn etc
• Presentasjon fra kurset
• Liste med verktøy du kan benytte for å effektivisere annonseproduksjon