ITIL® MALC – Managing Across the Lifecycle



Kursarrangør: Confex Norge AS
Sted: Oslo, Sentrum
Oslo
Type:Åpent kurs / gruppeundervisning
Undervisningstid: Ta kontakt for informasjon
Varighet: 4 dager

Vi tilbyr ITIL® MALC – Managing Across the Lifecycle Den internasjonale standarden ITIL® gir kunnskap om beste praksis innen IT-serviceledelse. Bestått eksamen ITIL® MALC gir deg ITIL® Expert-sertifisering.

Bedre kontroll, høyere kvalitet og mer profesjonell IT drift med ITIL®:
• Bestått eksamen gir deg sertifisering på høyeste nivå - ITIL® Expert
• Sertifisering på ITIL® Expert-nivå er et personlig konkurransefortrinn
• Å oppnå ITIL® Expert gir deg en unik faglig progresjon innen IT-serviceledelse
• ITIL® Expert-sertifisering gir deg en unik mulighet til å nå øverste nivå - ITIL® Master

Dokumenter dine ferdigheter med en internasjonal sertifisering

ITIL® er et rammeverk for beste praksis innen IT-serviceledelse.ITIL® har eksistert siden 1980 tallet og er oppdatert og utviklet underveis.

ITIL® Managing across the lifecycle (MALC) er siste skritt på veien for å nå sertifiseringen ITIL® Expert. For å ta dette kurset er det et krav at du har gjennomført ITIL® Foundation og har samlet minimum 15 poeng fra et fritt utvalg av ITIL® Intermediate-kursene:
• ITIL® Practitioner
• ITIL® Service Strategy
• ITIL® Service Design
• ITIL® Service Transition
• ITIL® Service Operation
• ITIL® Continual Service Improvement
• ITIL® Service Offerings & Agreements
• ITIL® Planning, Protection & Optimization
• ITIL® Release, Control & Validation
• ITIL® Operational Support & Analysis

Med unntak av ITIL® Practitioner, er disse intermediate-kursene delt i to kategorier: Service Lifecycle og Service Capability. Du kan samle poeng ved å spesialisere deg innen en av disse kategoriene, eller du kan håndplukke fra begge kategorier på den måten som best passer ditt behov.

ITIL® MALC er kurset for deg som er interessert i å oppnå kunnskap om hele ITIL®-rammeverket for IT-serviceledelse. Kurset er meget fordelaktig med tanke på personlig og faglig utvikling, og gir et positivt bidrag til utvikling av egen karriere og faglig progresjon.


Etter fullført utdannelse og bestått eksamen på kurset ITIL® MALC har du tilegnet seg kompetanse på følgende områder:

• Sentrale konsepter innenfor tjenestelivssyklusen
• Kommunikasjon og stakeholder-ledelse
• Integrasjon av Service Management-prosesser over hele tjenestelivssyklusen
• Administrasjon av tjenester over hele tjenestelivssyklusen
• Ledelse (governance) og organisering
• Måling
• Implementering og forbedring av evne til tjenesteledelse

Praktisk informasjon:
• Kurset varer i 4 dager hvor du får lærer fra erfarne norske instruktører
• Kursavgiften inkluderer omfattende kursdokumentasjon og sertifisering
• Kursmateriell og eksamen er på engelsk
• Eksamen varer i 150 minutter og gjennomføres på slutten av siste kursdag om ikke annet er avtalt
• Det bør beregnes 21 timer til selvstudium før eksamen


Som sertifisert ITIL® Expert kan du sikte deg inn på aller høyeste nivå innen ITIL®-rammeverket, ITIL® Master. Det finnes heller ikke noe fastsatt kurs i ITIL® Master siden den teorien man skal prøves i, vil variere med den gitte situasjonen de ulike kandidatene velger å løse. Ta kontakt med oss på telefon 938 66 666 dersom du ønsker å vite mer om ITIL® Master.

Kurset arrangeres i samarbeid med Sopra Steria Akademiet, Norges ledende fagmiljø innen ITIL og landets ledende leverandør av ITIL-kurs.

Eksamen / sertifisering

SERTIFISERING: Dette kurset gir 5 credits/poeng. Ved bestått eksamen blir du ITIL® Expert-sertifisert.