GRS: Å se på underveisvurdering i barneskolen - nettkurs



Kursarrangør: BRO AOF
Sted: Nettkurs / Nettstudie
Hele landet
Type:Nettkurs og nettstudie
Undervisningstid: Ta kontakt for informasjon
Varighet: 2 timer
Pris: 1.190

Vi tilbyr nettkurs i GRS: Å se på underveisvurdering i barneskolen med nye briller. I underveisvurderingen i fag skal elever delta i vurderingen av eget arbeid og reflektere over egen læring og faglige utvikling.

Innhold:
Forstå hva de skal lære og hva som blir forventet av dem, få vite hva de mestrer og få råd om hvordan dekan arbeide videre for å øke kompetansen sin (Utdanningsdirektoratet, 2020). Underveisvurdering skal bidra til bedre læring og utvikling hos elevene og gi motivasjon for videre læring gjennom hele skoleløpet. Å involvere elevene blir et viktig prinsipp framover. Det handler å legge til rette for en læringsfremmende og helhetlig vurderingspraksis i klasserommet.

Agenda:
• Hvordan kan god underveisvurdering bidra til å gi elevene eierforhold til egen læring
• Hvordan forstå det fornya kompetansebegrepet i læreplanen
• Hvilke aktiviteter kan være med på å fremme elevers læring og kompetanse i skolen
• Betydningen av felles forståelse og praksis for å sikre en tydelig vektlegging av elevers medvirkning

Kursholder: Robert Mjelde Flatås

Robert Mjelde Flatås er allmennlærer med mastergrad i pedagogikk med vekt på pedagogisk ledelse. Han har jobbet 13 år i grunnskolen både som kontaktlærer og rektor, og jobber i dag som underviser og forsker i pedagogikk ved masterlærerutdanningen i Bergen. I de siste ti årene og med fem ulike elevgrupper, har han vunnet åtte nasjonale og to regionale elevforskningspriser i forskningskonkurranser som

Årets nysgjerrigper og FIRST LEGO League. Robert er forfatter av flere håndbøker for lærere, blant andre: Elevmedvirkning i praksis, Samarbeidslæring i skolen, Livsmestring i klassen og Underveisvurdering i praksis.

Målgruppe for kurset:
Dette kurset retter seg mot ansatte i barneskolen

Opptakskrav:
• Ingen krav til forkunnskaper