Fra service til kundeopplevelse - online



Kursarrangør: Confex Norge AS
Sted: Nettkurs / Nettstudie
Hele landet
Type:Nettkurs og nettstudie
Studie / yrkesutdanning
Undervisningstid: Start når du selv vil
Varighet: 1 time
Pris: 3.995

Vi tilbyr kurs om fra service til kundeopplevelse som onlinekurs. Få verktøy for å utføre lønnsom klagehåndtering, hvordan du kan møte kunders ulike forventninger på en god måte og tips til hvordan gjennomføre kundemøter i ulike kanaler.

Litt om kurset:
1) Kunder har ulike forventninger til service og hvordan de opplever deg som kundebehandler:
Vi lærer deg hvordan du kan møte ulike forventninger på en god måte, hva service handler om og hvordan du kan påvirke dine kundemøter og skape gode opplevelser som gjør at kundene kommer tilbake og blir mer lojale.

2) Kundemøter er veldig forskjellige:
Det er viktig å vite hvordan du møter kunden i de ulike kanalene. Kunder ønsker selv å velge hvor de møter deg og din bedrift, og vi gir deg tips til gjennomføring av gode kundemøter og hvordan gjøre dette på telefon, mail, chat, ansikt til ansikt eller i sosiale medier.

3) God klagehåndtering er like viktig som god kundebehandling:
For å få lojale kunder er det like viktig med god klagehåndtering som god kundebehandling. Kunder må ha tillit til at du og bedriten løser deres problemer på en god måte. Derfor gir vi deg verktøy til å håndtere klager og misfornøyde kunder og samtid tips til hvordan ta vare på seg selv og opptre profesjonelt.

Hva du lærer:
• Viktigheten av god service både internt og eksternt
• Verktøy for å utføre lønnsom klagehåndtering
• Håndtering av sinte kunder profesjonelt
• Hvordan møte kunders ulike forventninger og overgå deres forventninger
• Hvordan gjennomføre kundemøter i ulike kanaler
• Hvordan snu kunder fra negative til positive

Kursinnhold:
1) Service:
• Hva handler service om
• Hvordan møte ulike forventninger til service
• Hvordan kan vi yte god service
• Hva er konsekvensen av dårlig service
• Hvorfor er det viktig med service fra kollega til kollega internt i bedriften

2) Kundemøtet:
• Hvordan du kan forberede deg til et kundemøte
• Hva skjer i de ulike fasene i et kundemøte
• Hvordan gjennomføre et bra kundemøte
• Hva din personlighet og ytre rammer betyr i et kundemøte
• Hvordan møter du kunden best i ulike kanaler

3) Klagehåndtering:
• Hvordan utfører man god og lønnsom klagebehandling
• Hvordan man kan snu kunden fra en negativ til positiv
• Hva betyr det å være profesjonell
• Hvordan håndtere sinte kunder og samtidig ta vare på seg selv

4) Kundeopplevelse:
• Hva er forskjell på god service og en god kundeopplevelse
• Hvem er ansvarlig for å gi kunden gode kundeopplevelser
• Hva kan kundebehandler og bedrift gjøre for å skape kundeopplevelser

Slik fungerer det:
Dette kurset kan du ta akkurat når og hvor det passer deg, i det tempoet du selv ønsker. Våre forhåndsinnspilte kurs er fleksible og svært godt pedagogisk tilrettelagt.
• Fri tilgang til kurset i minimum 12 måneder fra du er påmeldt
• Du vil motta informasjon om innlogging kort tid etter påmeldingen
• Gjennomfør kurset enten på mobil, nettbrett eller data
• Etter 12 måneder kan du bruke kurset som et oppslagsverk, med årlig fornyelse gjennom vårt abonnement

Praktisk informasjon:
• Dette kurset er en del av et større program fra Serviceskolen
• Kan tas på mobil, nettbrett og PC/Mac
• Antall leksjoner: 4
• Tid: 1 - 1,5 time
• Kursmodulen inneholder leksjoner med læringsmål, video, støttetekst, spørsmål og avslutningsvis en booster quiz
• Leksjonene er korte og kompakte, med video som hoveddel av læring
• Varigheten på en leksjon er 15 - 20 minutter

Målgruppe for kurset:
Dette kurset er tilpasset for deg som har liten eller middels erfaring fra kundebehandling salg og service eller deg som trenger mer kunnskap om klagehåndtering og hvordan skape kundeopplevelser.

Forkunnskaper:
• Ingen krav til forkunnskaper

Eksamen / sertifisering:
Du får kursbevis etter avsluttet kurs