Vi tilbyr onlinekurs om farger og opplevelser i fokus - retail / styling / utstillingsdesign. Kurset handler om hvordan du kan bruke farger som en sterkere og viktig markedsføringskanal via styling og dekorasjonsprinsipper.
Innhold:
Du får kunnskap om målgruppeanalyse gjennom innsikt i samfunn, trender og forbrukeratferd. Alle virkemidlene er med tanke på å at du kan få økt oppmerksomhet via styling og dekorasjon. Kursleder veileder deg i forhold til hvordan du kan fargesette og arbeide med nettopp ditt interesseområde for å forsterke virkemidlene.
Kursets foreleser loser deg gjennom forskjellige virkemidler som:
• Målgruppeanalyse
• Konseptutvikling
• Fargesetting
• Dekorasjons prinsipper
• Interiørstyling
• Trender
Kursleder: Marit Andreassen, interiør og retail designer
Marit Andreassen er fagansvarlig og lærer på linjen Interiør, Fagskolen Kristiania. Hun har også arbeidet i en årrekke som studierektor på Westerdals Eksponeringsdesign. Marit er forfatter av boken Retail Design, den fysiske butikken som markedsføringskanal som ble lansert av Cappelen Damm Akademisk høsten 2017 og har holdt en rekke kurs innenfor faget Retail Design. Hun har lang erfaring med interiør og retail design.
Målgruppe for kurset:
Kurset passer for alle som interesserer seg for interiør og bolig-/ butikkstyling
Forkunnskaper:
• Ingen krav til forkunnskaper
Kursmateriell:
Online, live nettundervisning - lenk til kurset blir tilsendt