Fagskole - Digital innholdsproduksjon



Kursarrangør: Høyskolen Kristiania
Sted: Oslo, Sentrum
Oslo
Kursadresse: Kirkegata 24, 0153 Oslo (kart)
Type:Studie / yrkesutdanning (180 studiepoeng)
Undervisningstid: Oppstart august - Rullerende opptak
Varighet: 1 år
Pris: 49.200 pr semester

Vi tilbyr fagskolestudie i digital innholdsproduksjon. På denne utdanningen vil du lære å produsere variert, visuelt innhold for digitale plattformer.

Kursinnhold:
Utdanningen legger særlig vekt på at studenten skal beherske audiovisuelle virkemidler som fotografi, film, klipp og lyd, men også sørge for at studenten utvikler god skriftlig fremstillingsevne. Redaksjonell vurderingsevne og journalistisk arbeid, samt kanalbasert innholdsproduksjon, står sentralt, da studenten skal kunne produsere selgende og presist innhold i tråd med kundens strategier, markedsplaner og målsettinger for å bygge og støtte oppunder en merkevare eller et budskap.

Kontakt med bransje og næringsliv har alltid vært en viktig forutsetning både for å sikre at studentene får en så praktisk relatert undervisning som mulig, men også for å sikre at utdanningen til enhver tid er oppdatert på bransjens behov. Studentene vil i løpet av utdanningen arbeide med prosjekter gitt av reelle kunder. Derfor blir de tidlig klar over hvilke kvalifikasjoner arbeidsmarkedet søker etter. Studentene vil også få god innsikt i hvordan kunde-/ leverandørrelasjonen fungerer og hvilke utfordringer og muligheter som kan oppstå.

Program:

1. semester)
• Fotografi og postproduksjon
• Film og postproduksjon
• Dramaturgi
• Fordypning i klipp

2. semester)
• SO ME og digital analyse
• Kommunikasjon / merkevarebygging og prosjektledelse
• Journalistikk
• Tekstproduksjon

Innholdsmarkedsføring går ut på å produsere og spre innhold til spesifikke målgrupper. Sjangeren bruker gjerne en journalistisk uttrykksform for å skape interesse, men har alltid en klar, kommersiell hensikt. God innholdsmarkedsføring gir brukerne en opplevelse gjennom innhold som målgruppen ønsker å se. Eksempler på slik innholdsmarkedsføring kan være kameraprodusenten GoPro. Ved å dele brukergenererte filmer laget med GoPro-kamera, skaper merkevaren eventyrlige visuelle opplevelser, men også en historie om hvilke mennesker som kan tenkes å bruke produktet.

En god innholdsprodusent er en visuell historieforteller som kan bruke bilder, film, klipping, tekst og lyd som virkemidler for å få budskapet fram på en troverdig måte. Medie- og reklamebransjen etterspør denne kompetansen, i tillegg til at de gjerne vil at potensielle arbeidstakere skal beherske kommunikasjonsstrategi, planlegging og målgruppeforståelse.

Målgruppe for kurset

Alle som ønsker fagskolestudie i digital innholdsproduksjon

For å bli tatt opp som student på fagskolestudier må du oppfylle ett (eller flere) av disse opptakskravene:
• Fagbrev / svennebrev
• Fullført 3-årig videregående skole (du kan ha inntil 2 ubeståtte fag fra VGS)
• Realkompetanse for fagskole