En friskere hverdag - bedriftsinternt



Kursarrangør: Livsendring
Sted: Hele landet
Hele landet
Type:Bedriftsinternt / Større grupper
Undervisningstid: Ta kontakt for avtale
Pris: Fra 45.000

Vi tilbyr en friskere hverdag - Med fokus på et helhetlig forhold til helse. Mindre sykefravær og mer jevn energi i hverdagen!

Fokusområder :
• Mat – Maten vi spiser påvirker hvordan vi presterer og holder oss i form.
• Aktivitet – Inaktivitet er en viktig årsak til sykemeldinger i dag, hverdagsaktivitet er nøkkel.
• Mentalt – Mental trening er like viktig som fysisk trening, for å bli god må man øve.
• Hvile – Søvnmangel og for dårlig hvile påvirker oss umiddelbart i hverdagen.
• Stressmestring – Lær teknikker og øvelser for å redusere stress og bli mer effektiv.
• Selvledelse – Hvordan skape motivasjon og lede seg selv til bedre hverdagsvalg.

Om oss:
Vi som holder dette kurset er lidenskapelig opptatte av å bidra til å forebygge ulike helseplager samt redusere sykefraværet blant befolkningen. Vi ønsker å gjøre det enkelt for folk å leve sunt og å ta gode valg for seg selv.

5-ukers kurs:
Vi har fokus på å øke bevissthet og dele kunnskap om hvordan tanker og adferd henger sammen og hvordan stedvis jobbe mot en sunn livsstil for seg selv.
Vårt mål er at de som deltar på kurset skal finne balansen i livet, oppnå mer med mindre stress, få det bedre fysisk og mentalt, bli gladere og mer tilfredse, sove godt, ha energi til å gjøre det de ønsker, få økt konsentrasjon samt prestere bedre
NB – Vi tilbyr kurs opp til 12 uker for bedrifter som ønsker oppfølging av ansatte over lang tid. Vi tilbyr også kurs over halve dager og hele dager. Vi tilpasser behovene til den enkelte bedrift.

Pris:
45,000, – for hele kurset på 5 uker (prisen gjelder for bedrifter i Oslo – prisen kan være høyere avhengig av hvor bedriften holder til)
Kurset kan betales i sin helhet av arbeidsgiver eller arbeidsgiver kan betale deler av kurset mens de ansatte betaler en egenandel.
IA-bedrifter kan søke Nav om å få dekket kurset gjennom å søke om tilskudd til sykefraværforebyggende gruppetiltak. Ta kontakt om du ønsker mer informasjon.

Tidspunkt og sted:
Kurset kan enten holdes i arbeidstiden eller det kan holdes rett etter arbeidstid (eventuelt en kombinasjon). Kurset holdes på den enkelte arbeidsplass.

Individuell coaching:
Dersom noen av deltakerne ønsker individuell oppfølging/coaching i tillegg til kurset så er det mulig. Spesialpris per time for kursdeltakere er 950,-. IA-bedrifter kan søke Nav om å få dekket noe av dette gjennom forebyggings- og tilretteleggingstilskudd til tiltak for arbeidstakere som står i fare for å bli sykemeldt eller som er sykmeldt.

Kursholderne:
Ann-Christin Hansen
Bred utdanning i ernæring, coaching, kommunikasjon og pedagogikk. Erfaring fra legemiddelbransjen og treningsbransjen. Jobber nå som foredragsholder og coach i privat- og bedriftsmarkedet. Foreleser om kosthold, kommunikasjon og selvledelse. Hun eier firmaet EQU Norway AS. Her har hun utviklet EQU konseptet og matproduktene som er ett resultat av at hun selv har opplevd utfordringer med helsa. Ann-Christin er lidenskapelig opptatt av maten og mennesket!

Bente Kristensen
NLP-coach, helsecoach, Mindfulness-instruktør, Mediyoga-instruktør samt Mediyoga stress og utbrent coach. I tillegg har hun 8 års universitetsutdanning innen internasjonale forhold, PR og kommunikasjon. Bente driver firmaet Livsendring og tilbyr coaching, mental trening og kurs for privat- og bedriftsmarkedet. Hun jobber også som coach og kursholder på Idrettens Helsesenter hvor hun jobber med arbeidsrettet rehabilitering.

Kurset består av følgende moduler:
Del 1
• Et helhetlig fokus på helse
• Viktigheten av fysisk og mental trening, hvile og ernæring
• Fokus på søvn
• Motivasjon
• Hvordan hente den fram?
• Å sette seg mål
• Alle setter seg egne mål

Del 2
• Hva er stress
• Og hva gjør det med oss?
• Introduksjon til mindfullness
• Mindfullness-øvelser

Del 3
• Mindfullness mer i dybden
• Selvledelse
• Mediyoga (Enkle øvelser som er gode for stressreduksjon, rygg, nakke og skuldre – gjøres sittende og liggende)

Del 4
• Mat & mentalt
• Hvordan påvirkes vi av maten og hva avgjør hva vi spiser?
• Mindful eating
• Minsfulness-øvelser

Del 5
• Mentalt
• Hvordan er vi ulike, indre dialog, overbevisninger og visualisering

• Mediyoga (Enkle øvelser som er gode for stressreduksjon, rygg, nakke og skuldre – gjøres sittende og liggende)