Digital markedsføring enkeltemne - nettkurs - Heltid / deltid



Sted: Nettkurs / Nettstudie
Hele landet
Type:Nettkurs og nettstudie
Studie / yrkesutdanning (7,5 studiepoeng)
Undervisningstid: Oppstart høst
Varighet: 18 måneder
Pris: 11.950

Dette emnet forbereder deg på en praktisk arbeidshverdag med digital markedsføring. Du utvikler kompetanse til å vurdere og gjennomføre digitale markedsføringsaktiviteter, og du får innsikt i ulike digitale kanaler og relevante digitale trender.

Innhold:
Digital markedsføring preges av rask utviklingstakt, enorme muligheter og blanding av mange disipliner. Samtidig viser det seg at mye av den klassiske tilnærmingen til markedsføring også gjelder digitalt.

I dette emnet lærer du om markedsføring på digitale premisser, og du utvikler kompetanse du kan bruke i mange stillinger og på tvers av bransjer. Emnet gir deg et begrepsapparat for å jobbe med digital markedsføring, nødvendige konsepter og rammeverk for å jobbe metodisk og systematisk med digital markedsstrategi, samt en introduksjon til de viktigste verktøyene og teknologiene som preger hverdagen til en digitalmarkedsfører.

Oppbygningen tar deg fra situasjonsanalyse og strategiske vurderinger via mye brukte digitale markedsføringskanaler til konkret operasjonalisering av en digital markedsstrategi.

«Digital markedsføring» består av følgende hovedtema:
• Digital markedsstrategi
• Digitale kanaler
• Operasjonalisering av en digital markedsstrategi

Læringsutbytte:
Forventet læringsutbytte omfatter innsikt i premisser og kanaler for digital markedsføring. Gjennom emnet utvikles også ferdigheter til å utforme, publisere og evaluere en digital kampanje. Videre settes studenten i stand til å drøfte en virksomhets satsning på digital markedsføring.

Undervisningsform:
Utdanningen gjennomføres nettbasert og er organisert som en kombinasjon av selvstudier og ukentlige, nettbaserte samlinger hvor lærer og studenter møtes. Undervisningen foregår på kveldstid og det er mulig å kombinere utdanningen med jobb.

Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker nettbasert studie i digital markedsføring

Opptakskrav:
For å kunne søke på dette emnet må du møte ett av kravende nedenfor:

Generell studiekompetanse
Generell studiekompetanse etter fagopplæring med fag/svennebrev eller yrkespraksis og utdanning etter 23/5 regelen
Realkompetanse

Kursmateriell:
I utgangspunktet fritt valg av maskin, men tilgang på Windows operativsystem påkrevd grunnet enkelte programvarepakker (dette kan være i form av en egen Windows-partisjon på Mac).

Eksamen / sertifisering:
Skriftlig, individuell hjemmeeksamen

Undervisningsformer:
Nettstudier gjør det mulig for deg å studere når du vil, hvor du vil. Det er en fleksibel studiemetode, som gjør at nettstudier kan tilrettelegges for enhver timeplan og situasjon.

Vi bruker læringsportalen Canvas.
Her finner du blant annet:
• forelesningsvideoer
• oversikt over pensum og studieløp
• læringsmål
• planleggingsverktøy
• øvingsoppgaver
• innleveringsoppgaver
• mulighet til å kommunisere med din personlige veileder og medstudenter m.m.?

Gjennomføringen er basert på arbeid med pensum, veiledningstekster, videoforelesninger, øvingsoppgaver, innsending av obligatoriske oppgaver, samt gjennomføring av en skriftlig eksamen. Fagstoffet i læringsportalen er ordnet i en bestemt rekkefølge, slik at du lett forstår hva du skal gjøre til enhver tid. Du vil gjennom studietiden din ha tilgang på veileder i emnet. Veileder vil også gi deg tilbakemeldinger på de obligatoriske oppgavene du leverer i løpet av studietiden. Ettersom dette er et netteemne forutsettes det at du har tilgang til en PC/Mac med oppdaterte nettlesere. Når du blir student, får du tilgang på studentdemokratiet og velferdstiltak gjennom Studentunionen.