Forretningsutvikling og Design Thinking - webinar



Kursarrangør: IGM
Sted: Nettkurs / Nettstudie
Hele landet
Type:Nettkurs og nettstudie
Studie / yrkesutdanning
Undervisningstid: kl 16:00 - 20:30
Varighet: 2 kvelder
Pris: 9.500

Vi tilbyr webinar om forretningsutvikling og Design Thinking, lær å lage knallgode kundeopplevelser. Verden er i endring. Det snakkes om den fjerde industrielle revolusjon og stadig flere ledere etterspør innovasjon og ny konkurransekraft. Men hva betyr det? Hvor skal vi begynne?

Innhold:
Kurset Forretningsutvikling og Design Thinking skal gi deltakeren det siste av metodikk for å jobbe effektivt med innovasjon og forbedringer i produkter, tjenester og forretningsmodeller. I kurset vil deltakeren lære å kombinere designernes iterative tilnærming til tjeneste- og produktutvikling, med økonomenes analytiske og strategiske metoder for forretningsutvikling. Resultatet blir løsninger som har større sannsynlighet for å svare på brukerbehovene, er lønnsomme og i tråd med forretningsstrategi.

Du lærer:
• Forståelse av dagens landskap
• Teori og praktiske verktøy for design av verdifulle kundeopplevelser og forretningsmodeller

Mål og gjennomføring:
Kurset er en blanding av praktisk workshop og foredrag med fokus på metodikk for å jobbe effektivt med innovasjon og forbedringer i produkter, tjenester og forretningsmodeller. Med en «fail fast, fail cheap»-tilnærming skal vi få kjenne på kroppen hva det betyr å ikke forelske seg i første idé, samarbeide på tvers av fagdisipliner og ikke minst ALLTID ha brukeren i fokus.

Vi vil jobbe med å kartlegge kundens behov og videre designe verdiforslag, tar valg, utforske forretningsmodellen, teste, evaluerer og ikke minst LÆRE. Målet er at du skal forlate kurset med en verktøykasse du kan bruke på din egen arbeidsplass.

Kursholder: André Nordal Sylte

André Nordal Sylte er ansvarlig for digital rådgiver studiet og Design thinking kurs. André jobber som Strategy Lead and Product Owner hos DNB, han bistår virksomheter å utforske, designe og lansere nye verdiforslag samt å utvikle deres innovasjonsstrategi og kompetanse. André har tidligere jobbet i Deloitte og i Creuna.

Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker kurs om forretningsutvikling og Design Thinking