Den vanskelige samtale - bedriftsinternt



Kursarrangør: CoachTeam as
Sted: Hele landet, Vi kommer til din bedrift
          
Type:Bedriftsinternt / Større grupper
Undervisningstid: Ta kontakt for avtale
Varighet: Kurset settes opp bedriftsinternt over 2 dager.

På dette kurset vil du få verktøy og trening i å mestre konflikter og viktige og vanskelige samtaler. Du vil få innblikk i enkle metoder og lære deg hvordan du håndterer vanskelige situasjoner med større personlig trygghet og styrke.

«Tomrommet som oppstår når vi ikke klarer å kommunisere, blir raskt fylt med gift tøv og misforståelser.» C.N. Parkinson -

Når mye står på spill, meningene er delte og følelsene begynner å bli sterke, går samtaler ofte over til å bli vanskelige. Vi kan gjøre en av tre ting når vi står overfor en viktig samtale:
• Vi kan unngå den
• Vi kan møte den og håndtere den dårlig
• Vi kan møte den og håndtere den bra

På dette kurset vil du få verktøy og trening i å mestre viktige og vanskelige samtaler. Du vil få innblikk i enkle metoder og lære deg hvordan du håndterer vanskelige situasjoner med større personlig trygghet og styrke.


Innhold
• Hva er en vanskelig samtale?
• Ditt ansvar som leder i og av vanskelige samtaler
• Start med hjertet
• Lær å se etter, kunsten å lytte
• Tilbakemeldinger/feedback
• Konfliktstiler
• Hvordan håndtere og tolke ulike reaksjoner fra den ansatte?
• Den ubehagelige beskjeden – hva gjør du når du sier til mennesker noe de ikke vil høre?
• Hvordan forberede deg til den vanskelige samtale?
• Hvordan følge opp den vanskelige samtale?

Læringsmål
Å utvikle personlig styrke og kommunikasjonsferdigheter som er nødvendig for å håndtere viktige og vanskelige samtaler på en ryddig, fokusert og målrettet måte.

Arbeidsmåte
Miniforelesninger, øvelser, egentrening, refleksjon i grupper

Målgruppe for kurset

Ledere med personalansvar, tillitsvalgte, verneombud og for deg som ønsker å forstå mer om mellommenneskelige forhold.

Uttalelser

Følg linken til hjemmesiden vår og se under "Referanser"