Business branding med Linkedin - webinar



Kursarrangør: KnowHouse AS
Sted: Nettkurs / Nettstudie
Hele landet
Type:Nettkurs og nettstudie
Studie / yrkesutdanning
Undervisningstid: Ta kontakt for informasjon
Varighet: 1 dag

Vi tilbyr kurs om business branding med Linkedin som webinar via Zoom. Linkedin kan være en fantastisk kanal for å bygge selskapets omdømme som leverandør og arbeidsgiver. I dette kurset lærer du hvordan.

Gjennomføring av webinaret:
I forkant mottar du en epost med lenke til webinaret. Denne kan du klikke på til avtalt tid, og komme inn i webinar-rommet. Vi sender ut denne lenken noen dager før selve webinaret. Hvis du ikke har mottatt noen lenke, anbefaler vi at du sjekker mappen din for uønsket epost.

Innhold:
Det Microsoft-eide forretningsnettverket Linkedin har over 1,2 millioner norske brukere, og kanalen er blitt en viktig del av samarbeidsprosesser, rekruttering og omdømmebygging for bedrifter, spesielt de som jobber business-to-business (B2B). Etter kurset skal du kunne ta praktiske grep for å profilere bedriften mer effektivt på LinkedIn, som leverandør, arbeidsgiver og samarbeidspartner.

Program:
1) Business branding - hvorfor og hvordan:
• Hvordan påvirke bedriftens omdømme med Linkedin
• Employer branding - posisjonering som en god arbeidsplass
• Employee advocacy - hvorfor er ansatteambassadører et sentralt suksesskriterium

2) Firmasiden og nyhetsfeeden:
• Hvordan kan og bør bedriften presentere seg gjennom sin egen Linkedin-side
• Karrièresider, presentasjonssider og annen spesialfunksjonalitet
• Hvordan lage oppdateringer som presenterer bedriften riktig

3) Innlegg som engasjerer:
• Ulike typer innleggsformater og fordeler og ulemper med disse
• Hvordan lage poster som når fram, engasjerer og skaper det ønskede inntrykket
• Effektivt arbeid med innholdsproduksjon

4) Betalt annonsering på LinkedIn:
• Hvilke annonseringsmuligheter finnes på LinkedIn
• Hva kan du forvente å oppnå og hvordan
• Hva er smarte grep for å få mer ut av annonsebudsjettet

5) Videreutvikling og analyse:
• Hvordan legge opp til systematisk forbedring og videreutvikling
• Bruk og tolkning av statistikkverktøyet LinkedIn Analyser
• LinkedIn som del av mediemiksen på lenger sikt

Kursleder: Hallfridur Johannsdottir

Hallfridur jobber som Senior Paid Social Manager hos TBWA\Norway og The Engine. Hun har lang fartstid fra NITO som nettredaktør og sosiale medier-ansvarlig med fokus på markedsføring og profilering på LinkedIn. Opprinnelig har hun teknologisk utdannelse fra Universitetet i Reykjavik, og er sertifisert digital markedsfører.

Ekstra ressurser som følger med dette kurset:
• Tilgang til videoopptak av kurset i 1 mnd.
• Presentasjonen fra kurset
• Liste over nyttige nettressurser
• Tips for å holde deg oppdatert om LinkedIn

Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker å lære om business branding med Linkedin

Kursmateriell:
Utstyr og software - For heldagskurs anbefaler vi at du bruker PC/Mac. Dette gjør at du får større skjermstørrelse og dermed kan se både kursleder, presentasjoner og skjermdelinger bedre. På PC/Mac trenger du bare en vanlig nettleser for å delta.