Brukertesting og webanalyse



Kursarrangør: Webgruppen
Sted: Rett ved Oslo sentralbanestasjon
          Oslo, Sentrum
Kursadresse: Strandgt. 19, 0152 Oslo (kart)
Type:Åpent kurs / gruppeundervisning
Undervisningstid: kl 09:00 - 15:30
Varighet: 1 dag
Pris: 4.980

Vi tilbyr kurs i brukertesting og webanalyse Lær å skape bedre brukeropplevelser på ditt nettsted gjennom brukertesting og webanalyse

Etter endt kurs skal du være i stand til å gjennomføre brukertester og forstå grunnleggende webanalyse på ditt nettsted

Websider som ikke fungerer godt for bruker skaper heller ikke verdi for bedriften. I dette kurset lærer du konkrete grep du kan gjøre for å få til dette.

Kurset dekker blant annet:

UX/brukeropplevelse på nettstedet
• Hva skaper en god brukeropplevelse? (UX = User Experience)
• Hva er dine viktigste brukerscenarier?
• Hvordan teste scenariene på faktiske brukere?

Brukertesting og brukerundersøkelser
• Hvordan designe brukerundersøkelser som gir deg nyttige svar?
• Relevante spørsmålsstillinger og svaralternativer
• Gjennomføring av elektoniske undersøkelser

Analyse av brukeradferd
• Hvilke verktøy viser hva brukere gjør på dine sider?
• Hvem er brukerne dine og hvor kommer de fra?
• Faresignaler du bør være oppmerksom på

Webanalyse med Google Analytics
• Kort om oppsett og installering av gratisverktøyet Google Analytics
• Standardrapporter for trafikkilder og markedsføring
• Brukerdata og innholdsrapporter

Rutiner og løpende forbedringer
• Definisjon av mål og KPI´er (Key Performance Indicators)
• Evaluering og rapportering for nettstedet
• Hvordan sikre løpende forbedringsprosesser

Målgruppe for kurset

Kurset er for deg som ønsker og lære å skape bedre brukeropplevelser på ditt nettsted gjennom brukertesting og webanalyse