Bachelor i markedsføring, bærekraft og samfunnsansvar



Kursarrangør: Høyskolen Kristiania
Sted: Oslo, Sentrum
Oslo
Kursadresse: Kirkegata 24, 0153 Oslo (kart)
Type:Studie / yrkesutdanning (180 studiepoeng)
Undervisningstid: Oppstart høst 2021 - søknadsfrist 20. april
Varighet: 3 år
Pris: 36.100 pr semester

Vi tilbyr bachelor i markedsføring, bærekraft og samfunnsansvar. Stadig flere selskaper er på jakt etter ansatte som forstår markedsføring og samfunnsansvar. Med denne bachelorgraden får du ettertraktet kompetanse, samtidig som du blir viktig i arbeidet med å utvikle bærekraftige løsninger.

Innhold:
Fremtidens kunder trekkes mot virksomheter som tar ansvar, og som ønsker å bidra til en positiv endring i verden. Stadig flere selskaper tar dette på alvor og satser stort på bærekraftige løsninger.

I dette arbeidet er markedsføringsfunksjonen helt avgjørende – og med en bachelorgrad i markedsføring, bærekraft og samfunnsansvar får du verktøyene du trenger for å ta gode og ansvarlige valg, som både gir konkurransefortrinn og ivaretar samfunnet.

Hva lærer du?
Du vil få innsikt i bærekraft, både fra bedriften og forbrukernes perspektiv, noe som innebærer kunnskap om alt fra forsyningskjeder og sertifiseringer, til forbrukersosiologi og barrierer for miljøvennlig forbruk. Du vil få kunnskap om hva bedrifter og organisasjoner gjør for å forbedre seg, og hvordan de kan formidle bærekraftige løsninger med mer integritet.

Du vil lære å tenke strategisk og forstå hvordan de ulike delene av organisasjonen jobber sammen for å skape verdi. Du vil få innsikt i og kunnskap om hvordan markedsføring påvirker og påvirkes av samfunnet, og ikke minst hvordan utviklingen av digitale medier gir nye muligheter og utfordringer.

Hva kan du bli?
Denne bachelorgraden åpner mange spennende dører ut i arbeidslivet og forbereder deg på en operativ hverdag i bedrifter og organisasjoner som tar samfunnsansvar og bærekraft på alvor. Du får kompetanse og ferdigheter som bare blir mer og mer ettertraktet og kan se frem til spennende jobbmuligheter i markedsavdelinger, reklame- og mediebyråer eller i analysebedrifter som jobber med informasjon og samfunnskontakt.

Tidligere markedsføringsstudenter ved Høyskolen Kristiania har i dag stillinger som

• Merkevareleder
• Digital markedskoordinator
• Markedssjef
• Markedsføringskonsulent
• Brand manager .

Program:
1. semester
Markedsføring og forbrukeratferd (MOF1100)
Salgspsykologi og kundeopplevelse (SKO1100)

2. semester
Digital markedsføring (DIG1100)
Organisasjon, ledelse og digital forretningsforståelse (ODF1100)

3. semester
Bedriftsøkonomi (BØK2101)
Markedsføring og samfunnsansvar (MSA2100)
Samfunnsvitenskapelig metode (SVM1100)

4. semester
Valgemne, utveksling eller praksis 30 studiepoeng (VALUTP999-30)

5. semester
Bærekraftige forretningsmodeller (BKF3100)
Kvantitativ metode (KVM3100)
Markedskommunikasjon og etikk (MKE3100)
Samfunnsøkonomi (SAM3100)

6. semester
Bacheloroppgave (BCR3103)
Digital strategi og forretningsutvikling (DIF3100)
Forhandling og påvirkning i kjøp og salg (FPP3100)

Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker bachelor i markedsføring, bærekraft og samfunnsansvar

Opptakskrav:
For å kunne søke på studiet må du ha ett av punktene nedenfor:
• Generell studiekompetanse
• Generell studiekompetanse etter fagopplæring med fag / svennebrev eller yrkespraksis og utdanning etter 23/5-regelen
• Realkompetanse

Lånekassen:
Studiet kvalifiserer for støtte hos Lånekassen