Vi tilbyr kurset "Anbefalt praksis for cybersikkerhet". En cybersikkerhetstrussel er et tilsiktet forsøk på å få tilgang til systemet til en enkeltperson eller organisasjon.
Innhold:
Nå som flere organisasjoner innfører bruken av modeller for hybridarbeid som gir de ansatte fleksibiliteten til å jobbe både på kontoret og eksternt, vokser det frem et behov for en ny sikkerhetsmodell for å beskytte personer, enheter, apper og data – uansett hvor de befinner seg.
Gjennomfør regelmessig opplæring for cybersikkerhet:
Cybersikkerhet er ikke bare sikkerhetseksperters ansvar. I dag bruker vi arbeidsenheter og personlige enheter om hverandre, og mange cyberangrep starter med en phishing-e-post sendt direkte til en ansatt. Selv store og ressurssterke selskaper kan bli ofre for kampanjer for sosial manipulering. Å konfrontere cyberkriminelle krever at alle jobber sammen for å skape en tryggere Internettverden. Lær opp teamet å beskytte personlige enheter, og hjelp dem med å kjenne igjen og stoppe angrep med regelmessig opplæring. Overvåk effektiviteten til programmene med phishingsimuleringer.
Innfør cybersikkerhetsprosesser:
For å redusere risikoen for cyberangrep kan du utvikle prosesser som bidrar til å forhindre, oppdage og svare på et angrep. Oppdater programvare og maskinvare regelmessig for å redusere sårbarheten og gi klare retningslinjer til teamet, slik at de vet hvilke tiltak som skal til ved et angrep.
Du må ikke opprette en prosess fra grunnen av. Få veiledning fra Cybersecurity Framework, som International Organization for Standardization (ISO) 2700 eller National Institute of Standards and Technology (NIST).
Invester i omfattende løsninger:
Teknologiske løsninger som hjelper deg med å ta tak i sikkerhetsproblemer blir bedre for hvert år. Mange løsninger for cybersikkerhet bruker kunstig intelligens og automatisering for å oppdage og stoppe angrep automatisk, uten menneskelig innblanding. Annen teknologi hjelper deg med å forstå hva som foregår i miljøet ditt med analyse og innsikter. Få en helhetlig oversikt over miljøet og eliminer hull i dekningen med omfattende løsninger for cybersikkerhet som jobber sammen med økosystemet i organisasjonen for å beskytte identiteter, endepunkter, apper og skyer.
Education and training courses in cybersecurity:
• Cloud security
• Backup
• Access control
• Importance of cybersecurity
• E-mail security
• Human error
• Identity theft
• Cybersecurity incidents
• Protecting intellectual property
• Mind of a hacker
• Network security
• Information risk management
• Insider threats
• Management role in cybersecurity
• Measuring information security
• Physically securing information and devices
• Passwords
• Privacy
• Protecting paperwork
• Securing supplier relationship
• Security of mobile devices
• Social engineering
• Social media
• Teleworking
• Viruses
Let’s start with a clear understanding of the three different types of learning activities that organizations use, whether for information security or for any other purpose:
Education: The overall goal of education is to help learners improve their understanding of these ideas and their ability to relate them to their own experiences and apply that learning in useful ways.
Training: Focuses on building proficiency in a specific set of skills or actions, including sharpening the perception and judgment needed to make decisions as to which skill to use, when to use it and how to apply it. Training can focus on low-level skills, an entire task or complex workflows consisting of many tasks.
Awareness: These are activities that attract and engage the learner’s attention by acquainting them with aspects of an issue, concern, problem or need.
You’ll notice that none of these have an expressed or implied degree of formality, location or target audience.
Security Awareness Training Examples:
Education may be used to help select groups of users better understand the ways in which social engineering attacks are conducted and engage those users in creating and testing their own strategies for improving their defensive techniques.
Training will help users increase their proficiency in recognizing a potential phishing or similar attempt, while also helping them practice the correct responses to such events. Training may include simulated phishing emails sent to users on a network to test their ability to identify a phishing email.
Raising users’ overall awareness of the threat posed by phishing, vishing, SMS phishing (also called “smishing) and other social engineering tactics. Awareness techniques can also alert selected users to new or novel approaches that such attacks might be taking.