I kategorien medarbeider og medarbeidersamtale finner du kurs i behandling og inkludering av medarbeidere. Kurs i medarbeidersamtaler fokuserer gjerne på hvordan denne samtalen kan brukes som ledd i å skape forandringer/forbedringer og eventuelt øke prestasjonene hos den enkelte ansatte og for bedriften som helhet. God medarbeiderutvikling kan være avgjørende for å holde en stabil og kompetent arbeidsstyrke.
Slik håndterer du utfordrende personalsamtaler og møter kompliserte situasjoner på en tydelig og profesjonell måte. Hvordan håndterer du utfordringer rundt konflikt og samarbeidsproblemer, lav arbeidsmoral eller uakseptabel væremåte?
God samhandling er avgjørende for å oppnå gode resultater i et arbeidsliv der stadig mer skjer i team, grupper og prosjekter. Kjernekvadranten er en enkel modell for personlig utvikling, økt selvinnsikt, forståelse for hvordan andre kan oppfatte deg og hvordan du spiller andre gode.
God samhandling er avgjørende for å oppnå gode resultater i et arbeidsliv der stadig mer skjer i team, grupper og prosjekter. God selvinnsikt og evne til å bruke denne til å forstå hvordan andre kan oppfatte deg, styrker og trygger deg i lederrollen.
Vi tilbyr kurs i medarbeidersamtalen. Få bedre grep på tilrettelegging, gjennomføring og oppfølging. Enkle grep som bidrar til større drivkraft, arbeidsglede og motivasjon:
Er du leder og trenger mer kunnskap og informasjon om hvordan du skal håndtere ansattes forhold til rus og alkohol, er dette kurset for deg.
I dette kurset går vi igjennom de nye reglene i arbeidsmiljøloven som gjelder fra hhv. 1. januar 2024 og 1. juli 2024.
Vi tilbyr kurs om den vanskelige samtalen - avdekke årsaker og forebygge når forventningene til arbeidstaker ikke innfris. Kurset skal gjøre deltakerne tryggere på forberedelse til og systematisering og formalisering av vanskelige samtaler.
Målet med kurset er å gi deg som deltaker innsikt i hvordan du med relativt enkle grep kan snu vanskelige samtaler til gode og konstruktive samtaler. Du vil få kjennskap til klassiske fallgruver og beslutningsfeller, og tips om hvordan du kan unngå dem.
Hvilke faktorer som skal til for å lykkes med å skape gode medarbeidersamtaler er det sentrale i dette kurset. For å oppnå dette er blant annet tillit mellom arbeidstaker og arbeidsgiver utslagsgivende.
Vi tilbyr kurs i personalledelse som webinar. I denne videoen får du en rekke konkrete tips om hvordan du kan forbedre dine medarbeidersamtaler. Tipsene kommer fra to meget erfarne personalledere, Tom Erik Frydenlund og Kjell Ljøstad.
Etter mange år med lederutvikling og som leder selv, har Trude lært at de mest givende samtalene ofte er dem som foregår utenfor arbeidsstedet. Her deler hun noen tanker om det hun opplever som den gode samtalen.
Noen situasjoner med mennesker kan være krevende å håndtere. Det kan være vanskelig nok å gi en tilbakemelding til noen, men enda mer krevende å gjennomføre en samtale. Dette gjelder både privat og på jobb. Jeg vil snakke om vanskelige samtaler i arbeidsforhold og spesielt for deg som er leder.