I kategorien konflikthåndtering finner du kurs og opplæring i hvordan man skal hanskes med konflikter og kommunikasjonsproblemer. Det finnes gjerne mange årsaker til en konflikt. Her vil det finnes kurs i grunnleggende teknikker for å avdekke problemer på et tidlig stadie, og for å håndtere de ulike mennesketyper i vanskelige situasjoner og konflikter. Vi gjør oppmerksom på at du finner en egen kategori for Kommunikasjonskurs.
Trenger du oversikt over konfliktsituasjonen og hva som bør gjøres videre i prosessen? Ved å analysere konflikten i Nøgd vil refleksjoner og tips være til stor nytte slik at prosessen blir god og oversiktlig for alle parter - alt i en endelig rapport.
Semje Software tilbyr samarbeid med konsulenter og bedriftshelse-tjenester som ønsker å effektivisere og kvalitetssikre de prosesser som knytter seg til konflikthåndtering på vegne av egne kunder.
Vi tilbyr nettbasert kurs i praktisk og kunnskapsbasert konflikthåndtering i organisasjoner. Kurset vil gi deg nyeste innsikter fra praksis og forskning knyttet til hvordan etablere beste praksis i møte med ulike konflikttyper.
Opplevelsen av en konflikt kan se ulikt ut avhengig av rolle og ståsted. Leder og ansatt profiler gir sannferdige oversikter over hvordan konflikter oppleves og kan gi verdifull informasjon i forhold til hvordan en selv påvirkes av denne.
Samarbeidsproblemer og konflikter er en naturlig del av arbeidslivet. Destruktive konflikter kan bli kostbare, senke produktivitet, og skade helse og arbeidsmiljøet. På den andre siden kan samarbeids-problemer og kon?ikter bidra til å skape utvikling, innovasjon og konkurransekraft.
Vi tilbyr kurs om herske- og argumentasjonsteknikker. Hersketeknikker kan ødelegge trivsel og arbeidsmiljø - god kommunikasjon er nøkkelen. Har du noen ganger fått høre: «Kjære gode deg, nå vet du nok ikke helt hva du snakker om».
Vi tilbyr onlinekurs om konflikter og vanskelige personalsaker. Du får kunnskap om lovverket og innføring i konflikthåndtering, som gjør deg i stand til å ta riktige beslutninger til å kunne løse konflikter på arbeidsplassen.
Vi tilbyr kurs om profesjonell kundeservice og klagehåndtering. Lær hvordan du legger strategien for å skape en kultur og mentalitet for topp kundeservice i hele virksomheten! Lær hvordan du skal legge strategien for å håndtere kunder som er i harnisk, på alle tenkelige sosiale plattformer.
Vi tilbyr onlinekurs om profesjonell kundeservice og klagehåndtering. Lær hvordan du legger strategien for å skape en kultur og mentalitet for topp kundeservice i hele virksomheten! Lær hvordan du skal legge strategien for å håndtere kunder som er i harnisk, på alle tenkelige sosiale plattformer.
Vi tilbyr kurs i arbeidsmiljøkonflikter, forebygging, forståelse og håndtering. Formålet med kurset er å gi konkrete og anvendbare kjøreregler og verktøy for å forebygge og håndtere konflikter.
Vi tilbyr kurs i debrief - en nødvendighet ved kritiske hendelser. Formålet er at kurset skal bevisstgjøre deltakeren på hvordan man forebygger og håndterer etterreaksjoner etter kriser eller konfliktfylte og truende situasjoner.
Vi tilbyr nettkurs i debrief - en nødvendighet ved kritiske hendelser. Formålet er at kurset skal bevisstgjøre deltakeren på hvordan man forebygger og håndterer etterreaksjoner etter kriser eller konfliktfylte og truende situasjoner.
Vi tilbyr fagdag for ambulansepersonell - konflikthåndtering. Kurset skal bevisstgjøre deltakeren på hvordan man forebygger og forholder seg til konfliktfylte og truende situasjoner, for å minske risikoen for å bli utsatt for vold.
Hvordan kan du møte aggresjon og vold på din arbeidsplass på en best mulig måte? Ansatte i helse- og omsorgstjenesten opplever økning i volds- og trusselsituasjoner - særlig innen psykiatri / rus, demensomsorg, miljøarbeid, barnevern, NAV og krisesenter.
Vi tilbyr kurs i håndtering av vold og trusler - forståelse og forebygging. Å bli utsatt for aggresjon, trusler eller vold på arbeidsplassen er skremmende for alle. Noen arbeidstakere er mer utsatt enn andre, og dessverre er dette et scenario som øker i omfang og som stadig flere opplever.
Å bli utsatt for aggresjon, trusler eller vold eller andre krisesituasjoner, er skremmende og kan være traumatisk. Noen arbeidstakere er mer utsatt enn andre, og dessverre er dette et scenario som øker i omfang og som stadig flere opplever.
Vi tilbyr nettkurs om håndtering av vold og trusler - forståelse og forebygging. Kurset skal bevisstgjøre deltakeren på hvordan man forebygger og forholder seg til konfliktfylte og truende situasjoner, for å minske risikoen for å bli utsatt for vold.
Vi tilbyr innføringskurs i konflikthåndtering. Alle mennesker vil i løpet av sitt yrkesaktive liv oppleve fastlåste og vanskelige situasjoner. Hvordan kan man kommunisere på en måte som fremstår som empatisk og trygg, og som bygger ned den andres fiendebilder, triggere og økte frustrasjoner.
Vi tilbyr kurs i konflikthåndtering, vold og trusler. Bevisstgjøring rundt konflikthåndtering er nødvendig for å minimere risikoen for at vanskelige situasjoner ender opp med utøvelse av vold.
Forebygging og håndtering av konflikter i en krevende skolehverdag. Målsettingen med dette utdanningsløpet er først og fremst å gi gode og tidsriktige verktøy til en skolesektor som er under kontinuerlig press fra samfunnet - på alle nivåer.
Vi tilbyr kurs om konflikthåndtering i arbeidslivet. Formålet med kurset er å gi konkrete og anvendbare kjøreregler og verktøy for å forebygge og håndtere konflikter. Konflikt er ikke uenighet! Konflikter dreier seg om måten vi er uenig på.
Kurset skal sette deltakeren i stand til å kunne forstå grunnprinsippene for konfliktfaglig mekling, og hvordan man gjennom en mekler kan forebygge og håndtere fastlåste situasjoner. Målet er å skape et rom for dialog med trygge rammer og hvor det oppnås d-eskalering og harmonisering.
Vi tilbyr kurs om RESIMA - ressurser i møte med aggresjon. Kurset tar sikte på å gi arbeidstakere grunnleggende innsikt i hvordan en kan møte aggresjon og vold på sin arbeidsplass på best mulig måte.
Vi tilbyr nettkurs om trygghet i arbeidslivet - hvordan jobbe systematisk med forebygging og håndtering av vold og trusler. Kurset gjennomføres som et digitalt kurs med 2 x 3 timer. En økt med voldsforebygging og en delt økt med risikovurdering og rutineetablering.
Vi tilbyr kurs om vanskelige personalsaker - juss og krav til saksbehandlingen. Formålet med kurset er å gjøre deltakerne tryggere på de juridiske spørsmålene som oppstår når man skal håndtere en vanskelig personalsak. Kurset har et løsningsorientert fokus.
Vi tilbyr nettkurs om vanskelige personalsaker - juss og krav til saksbehandlingen. Formålet med kurset er å gjøre deltakerne tryggere på de juridiske spørsmålene som oppstår når man skal håndtere en vanskelig personalsak. Kurset har et løsningsorientert fokus.
Vi tilbyr kurs om vold og trusler på arbeidsplassen - forståelse, forebygging og håndtering. Kurset skal bevisstgjøre deltakeren på hvordan man forebygger og forholder seg til konfliktfylte og truende situasjoner, for å minske risikoen for å bli utsatt for vold.
Vi tilbyr kurs i konflikthåndtering, ledertrening for bedrifter. Konflikter er ressurstappende, demoraliserende, kulturnedbrytende og reduserer produktivitet og konkurransekraft. Alle bedrifter opplever konflikter, forskjellen ligger i hvordan dere takler konfliktene.
Mange arbeidstakere opplever å bli utsatt for vold og trusler om vold i forbindelse med sin jobb. Arbeidsgiver plikter å sette tema på dagsorden og jobbe aktivt for å forebygge helseplager som følge av belastningen. Det å tenke på å bli utsatt, er en belastning i seg selv.
Vi tilbyr kurs i konflikthåndtering for bedrifter.