I kategorien konflikthåndtering finner du kurs og opplæring i hvordan man skal hanskes med konflikter og kommunikasjonsproblemer. Det finnes gjerne mange årsaker til en konflikt. Her vil det finnes kurs i grunnleggende teknikker for å avdekke problemer på et tidlig stadie, og for å håndtere de ulike mennesketyper i vanskelige situasjoner og konflikter. Vi gjør oppmerksom på at du finner en egen kategori for Kommunikasjonskurs.
Vi tilbyr kurs i hersketeknikker for bedrifter. I dette kurset vil du lære hva som er de vanligste hersketeknikkene, og hvordan du kan avsløre og motstå dem. Du vil også lære mer om kommunikasjon, og om hvordan din væremåte og ditt reaksjonsmønster fremmer eller hemmer god kommunikasjon.
Vi tilbyr kurs i konflikthåndtering for bedrifter. Dette kurset vil gi deg både tankevekkere, økt selvinnsikt og praktiske verktøy til å møte utfordringene som kan oppstå i relasjoner mellom mennesker. Gjør deg klar til å se, unngå og håndtere konflikter.
Vi tilbyr kurs om konfliktbehandling. Behandling av en eksisterende konflikt gjennom en strukturert prosess med øvelser som får prosessen i gang og som bidrar til ønskede resultater. Deltakerne får kunnskap om hvordan konflikter oppstår, utvikler seg og hvordan de kan forebygges og håndteres.
Vi tilbyr kurs om konflikthåndtering og løsning. Formålet med kurset er å gi deltakerne kunnskap om hvordan konflikter oppstår, utvikler seg og, gjennom praktiske øvelser, hvordan de kan forebygges og håndteres.
Dette halvdagskurset tar for seg grensene for arbeidsgivers adgang til å bruke ansattes personopplysninger, herunder kontrollere og overvåke ansatte. Vi ser også på reglene om ytringsfrihet i arbeidsforholdet og oppbevaring av informasjon om arbeidstakere.
Vi tilbyr kurs i Arbeidsgivers prosessrisiko i oppsigelsessaker. Få en grundig innsikt i bevisreglene. Deltakerne vil etter kurset ha en solid forståelse av de juridiske vurderingstemaene i oppsigelsessaker og være i stand til å vurdere prosessrisikoen for arbeidsgiveren.
Vi tilbyr kurs i digitale bevis i sivile saker. Om presentasjon av digitale bevis for retten og håndtering av det digitale aspektet ved bevistilgang i sivile saker. Den digitale tidsalderen gjør at vi i økende grad etterlater elektroniske spor og bevis som kan være relevante for tvistesaker.
Vi tilbyr kurs i diskrimineringsjuss. Og saker for Diskrimineringsnemnda. Kurset gir innføring i og god oversikt over et etter hvert omfattende regelverk innenfor likestillings- og ikke-diskrimineringsarbeidet.
Vi holder kurs i en innføring i Luganokonvensjonen. Målet med kurset er at deltakerne skal få kunnskap om Luganokonvensjonens betydning for internasjonale tvistesaker og en oversikt over de sentrale regler tilknyttet verneting og anerkjennelse og fullbyrdelse av utenlandske dommer.
Vi tilbyr formiddagskurs i HMS, varsling og #MeToo. I dette kurs går vi grundig gjennom HMS-reglene og ser nærmere på hvordan arbeidsgivere skal sikre et forsvarlig arbeidsmiljø og kravene som stilles til en korrekt håndtering av varslingssaker.
Vi tilbyr heldagskurs i HMS, varsling og #MeToo. Dette heldagskurset gir en grundig gjennomgang av viktige temaer innen arbeidsmiljø og håndtering av varslingssaker, med spesielt fokus på saker om seksuell trakassering. Kurset er delt opp i to deler.
Innføringskurs i voldgift beregnet på advokater og andre som har liten eller ingen erfaring med voldgift. Bakgrunnen for kurset er at mange advokater, tross mye erfaring fra domstolene, vet lite om hvordan en voldgiftssak foregår og hva som skiller en voldgiftsprosess fra en domstolsprosess.
I dette ettermiddagskurs fokuserer vi spesielt på arbeidsgiveres håndtering og vurdering av saker som omhandler #Metoo. Vi ser på de rettslige rammene som gjelder ved vurdering av saker om seksuell trakassering.
Vi tilbyr kurs i intervjuteknikk i varslingssaker. ntervjuteknikk som ledd i undersøkelser eller gransking av varslingssaker
Vi tilbyr kurs i kommunikasjon i forhandlinger. Dette kurset gir deg teori og essensielle praktiske innsikter du kan anvende for å håndtere kommunikasjon og informasjonsutveksling i forhandlinger, slik at du oppnår optimale og varige resultater på mest mulig effektiv måte.
Vi tilbyr kurs i mekling for å løse tvister. Slik løser du saken på nøytral grunn. Mekling er en stadig mer populær tvisteløsningsmekanisme. Både rettsmekling og utenrettslig mekling brer om seg.
Vi holder formidags kurs i mekling for å løse tvister - innføringsmodul. Innføringskurs i mekling for å løse tvister. Dette innføringskurset i mekling vil gi deg en forståelse av hva mekling er og hvordan det fungerer som en tvisteløsningsmekanisme.
Vi tilbyr kurs i praktisk strafferett. Strategiske valg fra første klientkontakt til prosedyre. Kurset retter seg mot praktisk håndtering av straffesaker og andre saker hvor enkeltpersoner er mistenkt/siktet eller saker hvor personer er i konflikt med offentlige instanser.
Vi tilbyr kurs i sykeoppfølging eller personalsak. Hvordan håndtere en vanskelig sykefraværssak og/eller en vanskelig personalsak? Arbeidsmiljøloven pålegger arbeidsgiver en vidtrekkende plikt til å tilrettelegge for sykmeldte arbeidstakere.
Vi tilbyr kurs i varsling - identifisering og håndtering av varslingssaker. Mottak, identifisering og håndtering av varslingssaker
Vi tilbyr kurs i vedlikeholdsansvar ved tilbakelevering. Unngå konflikter og tvister
Vi tilbyr kurs om konflikthåndtering på arbeidsplassen og ellers i livet! Lær konfliktdempende språk! Av og til kan vi alle bli oppfattet som vanskelige. Ofte skyldes det måten vi kommuniserer på.
Vi tilbyr kurs om konflikthåndtering på arbeidsplassen og ellers i livet som webinar! Lær konfliktdempende språk! Av og til kan vi alle bli oppfattet som vanskelige. Ofte skyldes det måten vi kommuniserer på.
Vi tilbyr kurs om konflikthåndtering. Securitas’ konflikthåndteringskurs styrker evnen til å løse konflikter og bidrar til at ansatte i din bedrift bedre ivaretar egen og andres sikkerhet.
Er dine ansatte ofte i situasjoner hvor det må sette grenser for mennesker de er i kontakt med på jobb? Vårt kurs tar for seg hvor dine ansatte skal forholde seg i vanskelige situasjoner hvordan de selv kan påvirke utfallet av en potensielt vanskelig situasjon.
Vi tilbyr kommunikasjon og konflikthåndtering. Spiller det noen rolle hva vi sier? Kan vi forebygge vold og aggresjon ved hjelp av hva vi sier - eller handler det ganske enkelt om god kundebehandling.