I kategorien konflikthåndtering finner du kurs og opplæring i hvordan man skal hanskes med konflikter og kommunikasjonsproblemer. Det finnes gjerne mange årsaker til en konflikt. Her vil det finnes kurs i grunnleggende teknikker for å avdekke problemer på et tidlig stadie, og for å håndtere de ulike mennesketyper i vanskelige situasjoner og konflikter. Vi gjør oppmerksom på at du finner en egen kategori for Kommunikasjonskurs.
Vi tilbyr kurs om herske- og argumentasjonsteknikker. Hersketeknikker kan ødelegge trivsel og arbeidsmiljø - god kommunikasjon er nøkkelen. Har du noen ganger fått høre: «Kjære gode deg, nå vet du nok ikke helt hva du snakker om».
Vi tilbyr onlinekurs om konflikter og vanskelige personalsaker. Du får kunnskap om lovverket og innføring i konflikthåndtering, som gjør deg i stand til å ta riktige beslutninger til å kunne løse konflikter på arbeidsplassen.
Vi tilbyr kurs om profesjonell kundeservice og klagehåndtering. Lær hvordan du legger strategien for å skape en kultur og mentalitet for topp kundeservice i hele virksomheten! Lær hvordan du skal legge strategien for å håndtere kunder som er i harnisk, på alle tenkelige sosiale plattformer.
Vi tilbyr onlinekurs om profesjonell kundeservice og klagehåndtering. Lær hvordan du legger strategien for å skape en kultur og mentalitet for topp kundeservice i hele virksomheten! Lær hvordan du skal legge strategien for å håndtere kunder som er i harnisk, på alle tenkelige sosiale plattformer.
Vi tilbyr kurs om aggresjonsforebyggende atferd og kommunikasjon. Målsettingen er at aggresjonsforebyggende atferd og kommunikasjon (AFAK), skal gi deltakerne kunnskap om aggresjon og vold. Opplæringen gir en innføring i hvordan aggresjon og vold kan forebygges og håndteres.
Vi tilbyr kurs i alternativ fysisk intervensjon. Målsettingen med kurset er å tilføre kunnskap og økt bevissthet til alternative metoder for fysisk intervensjon. Dette er viktig kunnkskap for ressurspersoner i vurdering av metodevalg ved egen arbeidsplass relatert til faglige og etiske rammer.
Vi tilbyr basiskurs - skole, barnevern, bolig og psykiatri. Basiskurs har som målsetting å gi deltakerne grunnleggende kompetanse og mestring i håndtering av utfordrende atferd.
Vi tilbyr basiskurs - skole, barnevern, bolig og psykiatri for bedrifter. Basiskurs har som målsetting å gi deltakerne grunnleggende kompetanse og mestring i håndtering av utfordrende atferd.
Vi tilbyr kurs i fysisk intervensjon i alenesituasjon. Målsettingen er å tilføre kunnskap og ferdigheter som vil bidra til økt bevissthet og sikkerhet.
Vi tilbyr kurs i håndtering av situasjon med farlig gjenstand. Målsettingen med kurset er å tilføre kunnskap og ferdigheter som vil bidra til økt bevissthet og sikkerhet. Opplæringen består av refleksjon og forankring kombinert med praktiske øvelser for håndtering.
Vi tilbyr kurs om håndtering av utagerende barn. Målsettingen med kurset er å tilføre kunnskap og ferdigheter for håndtering av utagerende barn som er til fare for seg selv og andre.
Vi tilbyr kurs om konflikthåndtering for bedrifter. Deltakerne skal lære om aggresjon og vold, kommunikasjon og håndtering av aggressiv atferd. Kurset gir relevant kompetanse for arbeid innenfor barnevern, psykiatri og sikkerhetsbransjen.
Vi tilbyr kurs i oppdatering for ressurspersoner. Kurset har som målsetting å gi deltakerne en generell oppdatering på basisferdigheter, men tilpasses deltakernes behov.
Vi tilbyr 2 dagers kurs i oppdatering for ressurspersoner. Kurset har som målsetting å gi deltakerne en generell oppdatering på basisferdigheter, men tilpasses deltakernes behov.
Vi tilbyr ressurspersonkurs. Kurset har som målsetting å gi deltakerne grunnleggende kompetanse og mestring i rollen som veileder i arbeid med utfordrende atferd.
Vi tilbyr kurs om utfordrende atferd i skolen. Kvalitetssikring og bevisstgjøring av tiltak rettet mot utfordrende atferd i skolen.
Vi tilbyr kurs om årsavtale for ressurspersoner. Målsettingen er at kurset skal bidra til regelmessig oppfølging og forutsigbare kostnader.
Vi tilbyr kurs om konflikthåndtering. Securitas’ konflikthåndteringskurs styrker evnen til å løse konflikter og bidrar til at ansatte i din bedrift bedre ivaretar egen og andres sikkerhet.
Vi tilbyr kurs i hersketeknikker for bedrifter. I dette kurset vil du lære hva som er de vanligste hersketeknikkene, og hvordan du kan avsløre og motstå dem. Du vil også lære mer om kommunikasjon, og om hvordan din væremåte og ditt reaksjonsmønster fremmer eller hemmer god kommunikasjon.
Vi tilbyr kurs i konflikthåndtering for bedrifter. Dette kurset vil gi deg både tankevekkere, økt selvinnsikt og praktiske verktøy til å møte utfordringene som kan oppstå i relasjoner mellom mennesker. Gjør deg klar til å se, unngå og håndtere konflikter.
Mange arbeidstakere opplever å bli utsatt for vold og trusler om vold i forbindelse med sin jobb. Arbeidsgiver plikter å sette tema på dagsorden og jobbe aktivt for å forebygge helseplager som følge av belastningen. Det å tenke på å bli utsatt, er en belastning i seg selv.
Vi tilbyr kurs i arbeidsmiljøkonflikter, forebygging, forståelse og håndtering. Formålet med kurset er å gi konkrete og anvendbare kjøreregler og verktøy for å forebygge og håndtere konflikter.
Vi tilbyr kurs i debrief - en nødvendighet ved kritiske hendelser. Formålet er at kurset skal bevisstgjøre deltakeren på hvordan man forebygger og håndterer etterreaksjoner etter kriser eller konfliktfylte og truende situasjoner.
Vi tilbyr nettkurs i debrief - en nødvendighet ved kritiske hendelser. Formålet er at kurset skal bevisstgjøre deltakeren på hvordan man forebygger og håndterer etterreaksjoner etter kriser eller konfliktfylte og truende situasjoner.
Vi tilbyr fagdag for ambulansepersonell - konflikthåndtering. Kurset skal bevisstgjøre deltakeren på hvordan man forebygger og forholder seg til konfliktfylte og truende situasjoner, for å minske risikoen for å bli utsatt for vold.
Hvordan kan du møte aggresjon og vold på din arbeidsplass på en best mulig måte? Ansatte i helse- og omsorgstjenesten opplever økning i volds- og trusselsituasjoner - særlig innen psykiatri / rus, demensomsorg, miljøarbeid, barnevern, NAV og krisesenter.
Vi tilbyr kurs i håndtering av vold og trusler - forståelse og forebygging. Å bli utsatt for aggresjon, trusler eller vold på arbeidsplassen er skremmende for alle. Noen arbeidstakere er mer utsatt enn andre, og dessverre er dette et scenario som øker i omfang og som stadig flere opplever.
Å bli utsatt for aggresjon, trusler eller vold eller andre krisesituasjoner, er skremmende og kan være traumatisk. Noen arbeidstakere er mer utsatt enn andre, og dessverre er dette et scenario som øker i omfang og som stadig flere opplever.
Vi tilbyr nettkurs om håndtering av vold og trusler - forståelse og forebygging. Kurset skal bevisstgjøre deltakeren på hvordan man forebygger og forholder seg til konfliktfylte og truende situasjoner, for å minske risikoen for å bli utsatt for vold.
Vi tilbyr innføringskurs i konflikthåndtering. Alle mennesker vil i løpet av sitt yrkesaktive liv oppleve fastlåste og vanskelige situasjoner. Hvordan kan man kommunisere på en måte som fremstår som empatisk og trygg, og som bygger ned den andres fiendebilder, triggere og økte frustrasjoner.
Vi tilbyr kurs i konflikthåndtering, vold og trusler. Bevisstgjøring rundt konflikthåndtering er nødvendig for å minimere risikoen for at vanskelige situasjoner ender opp med utøvelse av vold.
Forebygging og håndtering av konflikter i en krevende skolehverdag. Målsettingen med dette utdanningsløpet er først og fremst å gi gode og tidsriktige verktøy til en skolesektor som er under kontinuerlig press fra samfunnet - på alle nivåer.
Vi tilbyr kurs om konflikthåndtering i arbeidslivet. Formålet med kurset er å gi konkrete og anvendbare kjøreregler og verktøy for å forebygge og håndtere konflikter. Konflikt er ikke uenighet! Konflikter dreier seg om måten vi er uenig på.
Kurset skal sette deltakeren i stand til å kunne forstå grunnprinsippene for konfliktfaglig mekling, og hvordan man gjennom en mekler kan forebygge og håndtere fastlåste situasjoner. Målet er å skape et rom for dialog med trygge rammer og hvor det oppnås d-eskalering og harmonisering.
Vi tilbyr kurs om RESIMA - ressurser i møte med aggresjon. Kurset tar sikte på å gi arbeidstakere grunnleggende innsikt i hvordan en kan møte aggresjon og vold på sin arbeidsplass på best mulig måte.
Vi tilbyr nettkurs om trygghet i arbeidslivet - hvordan jobbe systematisk med forebygging og håndtering av vold og trusler. Kurset gjennomføres som et digitalt kurs med 2 x 3 timer. En økt med voldsforebygging og en delt økt med risikovurdering og rutineetablering.
Vi tilbyr kurs om vanskelige personalsaker - juss og krav til saksbehandlingen. Formålet med kurset er å gjøre deltakerne tryggere på de juridiske spørsmålene som oppstår når man skal håndtere en vanskelig personalsak. Kurset har et løsningsorientert fokus.
Vi tilbyr nettkurs om vanskelige personalsaker - juss og krav til saksbehandlingen. Formålet med kurset er å gjøre deltakerne tryggere på de juridiske spørsmålene som oppstår når man skal håndtere en vanskelig personalsak. Kurset har et løsningsorientert fokus.
Vi tilbyr kurs om vold og trusler på arbeidsplassen - forståelse, forebygging og håndtering. Kurset skal bevisstgjøre deltakeren på hvordan man forebygger og forholder seg til konfliktfylte og truende situasjoner, for å minske risikoen for å bli utsatt for vold.
Vi tilbyr konferanse om konflikter i arbeidslivet. En konferanse som gir verktøy, råd og praksisnære løsninger på utfordringer som oppstår i arbeidslivet. Det er umulig å sikre seg mot små og store konflikter i arbeidslivet.
Vi tilbyr konferanse om konflikter i arbeidslivet som webinar. En konferanse som gir verktøy, råd og praksisnære løsninger på utfordringer som oppstår i arbeidslivet. Det er umulig å sikre seg mot små og store konflikter i arbeidslivet.
Er dine ansatte ofte i situasjoner hvor det må sette grenser for mennesker de er i kontakt med på jobb? Vårt kurs tar for seg hvor dine ansatte skal forholde seg i vanskelige situasjoner hvordan de selv kan påvirke utfallet av en potensielt vanskelig situasjon.