Klar og tydelig kommunikasjon er viktig enten man skriver for print eller web. Selv om mange av de samme reglene gjelder for begge utrykksformer finnes det også egne teknikker og derfor også kurs innenfor de mange forskjellige stilartene. Her finner du kurs i alle former for journalistikk eller kommunikasjon på web.
I dette kurset lærer du å annonsere med Google Ads slik at du blir synlig i det øyeblikket kunden søker etter ditt produkt eller tjeneste. Vi lærer deg å opprette og konfigurere en Google Ads-konto, installere Google Ads-taggen og konverteringssporing på egen nettside, gjennomføre målgruppe- og søke
Dette kurset er laget for deg som vil lære å bruke Google Analytics 4, og få innsikt i hvordan kundene dine bruker nettstedet eller appen din. Kurset varer i 4 timer og 55 minutter og er stappfullt med verdifull informasjon. Når du er ferdig med kurset kan du jobbe profesjonelt med Google Analytics
Ta vårt videokurs i innholdsmarkedsføring fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld deg...
Lokasjonsorientert søkemotoroptimalisering (også kalt lokal SEO) skiller seg fra tradisjonell søkemotoroptimalisering ved at fokuset ligger på å forbedre synligheten til en nettside ut fra et lokalt perspektiv. Det handler om å styrke sin posisjon i lokalmiljøet og øke sin tilstedeværelse i lokasjon
Mailchimp er et e-postmarkedsføringsverktøy for bedrifter og organisasjoner. Selskapet ble stiftet i 2001 og har blitt en bransjestandard innen e-postmarkedsføring. Men hva er hemmeligheten bak Mailchimps suksess? Vi tror svaret ligger i verktøyets uovertrufne brukervennlighet. Og med kombinasjon av
Søkemotoroptimalisering (også kalt for SEO) er en teknikk man bruker for å øke synligheten til en eller flere sider på internett. Denne teknikken gjør at en eller flere sider får høyere plassering i søkemotorens organiske søkeresultater. I dette kurset vil kursinstruktør Espen Faugstad lære deg alt
Er du frustrert over din bedrifts manglende tilstedeværelse i sosiale medier? Opplever du at innholdet dere publiserer ikke når ut til følgerne deres eller får nok engasjement? Da bør du bli med på kurset i strategi for sosiale medier med Charlotte Lauvland!
Jobber du med tekster til sosiale medier, e-post og nettsider? Da vet du sikkert at teksten har en viktig jobb å gjøre: Den skal treffe, engasjere og overbevise målgruppa di – og få dem til å handle. Og gjør den ikke jobben sin, går du glipp av klikk, trafikk, salg, kunder og konverteringer.
Vi tilbyr kurset synlighet med LinkedIn. Hvordan bruker du LinkedIn når du er gründer, som selger eller som selskap eller fordi du ønsker å bli mer synlig? Jeg har doblet omsetningen fra år 1 til år 2, som gründer, doblet kontakter på LinkedIn, og får direkte henvendelser og oppdrag.
Ser du etter et kurs i markedsføring på sosiale medier? I dette kurset om sosiale medier tar Kristian Thomassen (Falk Media) deg med dypt til verks og ser på hva sosiale medier egentlig er. Hvordan må du tenke på sosiale medier for å oppnå suksess for din bedrift?
Er du blant dem som har sluttet å bruke komma, eller som setter komma litt mer tilfeldig enn du skulle ønske? Har du lyst til å få kontroll på komma en gang for alle?
Er du blant dem som sliter med forskjellen på kolon og semikolon, og som lurer på hvorfor Word plutselig gjør bindestreken lengre? Og hva med hermetegn og store og små forbokstaver – hva er egentlig reglene?
Vi tilbyr kurset: Godt språk i digitale tjenester – introduksjonskurs i UX-skriving - videokurs. I dette kurset får du grunnleggende kunnskap, nyttige verktøy og tips til hvordan du kan jobbe effektivt og brukerrettet med tekst i digitale løsninger.
Vi tilbyr Innføring i klarspråk som viideokurs. Vi tilbyr kurs i klarspråk. Lurer du på hva klarspråk er, hvorfor vi trenger det, og hvordan du kan skrive klarere?
Er du usikker på hvordan du skal formidle juridisk informasjon på en korrekt måte og samtidig skrive en tekst som er lett å lese og forstå? Lurer du på hvilken plass lovhenvisningene har, og hvordan du kan unngå at de forvirrer leserne?
Ønsker du å formidle faget ditt til et større publikum enn bare dine egne fagfeller? Vil du lære hvilke virkemidler de dyktige fagformidlerne bruker, enten de er forskere eller forskningsjournalister?
Vi tilbyr kurset: Retorikk og klar kommunikasjon – gjør teksten overbevisende - videokurs. Hva er egentlig retorikk, og hvordan kan vi bruke retorikk for å skrive tekster som overbeviser?
Vi tilbyr skriv bedre pressemeldinger - Videokurs. Hvordan skriver du effektive pressemeldinger som får budskapet tydelig fram? Og hvordan skaper du oversikt og sammenheng i pressemeldingen og gir journalistene den informasjonen de trenger?
Vi tilbyr kurset: skriv for nett - gjør teksten lett å finne, forstå og bruke. Vet du ikke helt hvordan du skal begynne å skrive en god nett-tekst? Sitter du med en hel haug nett-tekster, uten å vite hvordan du kan forbedre dem?
Vi tilbyr skrivekurs på nett: Lær å skrive kronikker og debattinnlegg. Skriv dere inn i samfunnsdebatten! Bli med på videokurs om klare og effektive kronikker og debattinnlegg.
Vi tilbyr onlinekurs om Gamified Microsoft Teams Training. Lær å mestre Microsoft Teams! Spill deg gjennom hverdagslige situasjoner der du må håndtere de vanligste utfordringene ved å jobbe online. Kanskje du blir dagens helt?
Vi tilbyr nettbasert workshop om å selge mer på nett. Gjennom nettkurset skal vi sørge for at du blir lyttet til når du vil fortelle potensielle kunder om produktet ditt, dele en idé eller skape engasjement om en sak du er opptatt av.
Vi tilbyr kurs i digital workshopledelse - webinar. Ønsker du å skape engasjerende og effektive digitale workshops? I dette kurset gir vi deg et innblikk i hvordan du leder og gjennomfører din digitale workshop på en motiverende og inspirerende måte, og styrer mot å oppnå hensikten med møtet.